Hilma-Susanne

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Hilma Susanne B - 19 juli 2012 18:18

Om Darling får välja blir det den vanliga traditionella monopol, fast vi har den nya versionen också...då vi spelar nya versionen där man har en dator som bank vinner jag nästan alltid :-)...men inte då vi spelar den äldre versionen.....& den här rundan ser inte ut att vara ett undantag just nu iaf...

/MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 19 juli 2012 16:47


Idag på eftermiddagen kom mitt lilla paket i brevlådan som jag har väntat på   ....

 

 

 

 

   

 

Den var mycket snyggare i verkligheten + skön att hålla i också   men ett minus som jag upptäckte på en gång är att jag inte bara så där kan ta upp min "stylus" penna....det var lite pilligt faktiskt då det inte finns något urtag för den   ....Jag antar att det bara är en vanesak så det är inte hela världen....Jag har då införskaffat mig en snygg "plånbok" eller Kalaideng som det så tjusigt heter   ....Hade mer än gärna köpt den i rosa, men den fanns inte......

 

Nu tror jag det får bli en runda Alfapet eller Monopol då det både åskar + spöregnar här mer än så säger jag inte om det för den här gången   ......

 

/MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 19 juli 2012 14:01


Det är ingen favorit i repris heller det mindre trevliga regnandet håller i sig...tillika min huvudvärk som kommer som ett brev på posten i takt med att det mulnar på....
Aftonbladet m.fl skriver med stora rubriker att värmen kommer....jag har då iaf inte märkt av någon värme, även om det både blir sol & värme emellan skurarna/spöregnet.....regnet överväger dock de få stunder av solsken vi har fått än så länge....

Nåväl vi slipper då iaf vattna våra planteringar & rabatter :-) alltid något!
Hoppas det är trevligare väder på annan ort!

/MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 19 juli 2012 11:37


Vi tar oss en tur till svärfar idag för att lasta ännu en släpvagn fylld med kartonger innehåålandes både ditten & datten sedan vi förberedde oss för flytten till nuvarande huset......Då vi har helrenoverat det här huset bokstavligen från grunden (betongplattan) så har det dels tagit tid & sedan utrymme, vi bodde i halva huset i ungefär ett års tid, iof inte så litet, det var till & med större än hela vårt förra hus...men det blev trångt ändå då vi under den tiden hade massor med ouppackade flyttkartonger......Hur som helst ska bli skönt att kunna få hem alla kartonger så svärfar slipper ha dem i sitt hus...Nu har vi bara stora badrummet + bastun kvar nere innan vi är helt klara med huset (8 rum+kök, +3 badrum, förråd, 2 walk-in-closets)....Vi har utrymme att växa på   

 

Hoppas ni får en   dag!! /MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 19 juli 2012 08:30


Lovade ju i min gamla blogg att skriva ner receptet på thékakorna jag gjorde i söndags så här kommer det:

 

 


Gluten & Laktosfria thékakor


2 dl Ren havregryn

5 dl laktosfri mjölk

100 g mjölkfritt smör/margarin

50 g jäst

3/4 dl sirap

1/2 tsk salt

1 L Finax (orange fp) Mjölmix

 

Gör så här:

 

Ugnen 225g
Koka upp 3 dl mjölk tillsammans med ren havre ta av från plattan &

rör ned smöret & resten av mjölken. Blanda alla torra ingredienser väl innan det blandas med

mjölken + sirapen.

Knåda degen i 5 min. Dela sedan degen i 20 delar rulla till bollar & kavla sedan

ut till thekakor ca 10cm i diameter. Nagga & jäs 45 min, grädda sedan mitt i ugnen 6-8 min tills de

blivit gyllenbruna.  Låt svalna, frys & ta upp bröd efter nehov.

 

/MammaSusan

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards