Hilma-Susanne

Alla inlägg den 26 juli 2012

Av Hilma Susanne B - 26 juli 2012 13:44


Läste Aftonbladet på nätet & ser en artikel om ett föräldrapar? som lämnar sin två-åriga flicka på flygplatsen då hennes pass var ogiltigt, själva åkte de på 14 dgrs solsemester???

 


 



Visst barnets farmor hämtade barnet på flygplatsen, men nej jag hade inte ens tänkt tanken på att lämna mina barn sådär, jag lämnar inte ens in dom på s.k lekland i affärer......som för den delen säkert är en utmärkt barnpassning, men nej det är inget för våra barn....




Alltså vad får man egentligen lära sig på föräldrakurserna då man väntar barn via en graviditet? Inte vad det innebär att vara föräldrar iaf!?! Inget om hur viktig anknytningen är??

 

Upplys mig gärna om jag är på fel spår nu! Vi har ju inte haft turen att gå en

hel graviditet kroppsligt, men lyckan, turen & äran att få våra mirakel via adoption. Där alla

blivande föräldrar går en obligatorisk föräldrakurs som var ganska ok ändå, om man

inte har någon barnerfarenhet sedan innan.

 

Nej inför en obligatorisk föräldrakurs för alla blivande föräldrar Oavsett hur man väntar sina barn & plocka med delar från den obligatoriska föräldrakursen man går då man väntar barn via adoption!! Eftersom många personer tydligen inte vet vad ett föräldraskap innebär & allt fler larmrapporter kommer om bristande anknytning mellan föräldrar/barn  & deras (eventuella) påföljder .....Egentligen borde det inte behövas om man har sunt förnuft, men alla har inte det, tyvärr......

 

 

 

    

Av Hilma Susanne B - 26 juli 2012 10:44


Nej då jag är inte gravid (än)  & jag har inte vunnit nån storvinst på triss.....men jag har hittat mitt finfina halsband som har varit spårlöst borta i omkring ett års tid ......Jag trodde den hade fått fötter till & med för jag har letat & letat & letat på alla tänkbara & otänkbara ställen utan framgång.....jag visste att jag inte hade tappat halsbandet.....

 

När jag skulle packa väskan då vi skulle fara till Familjen S....så låg halsbandet bara där i översta ytterfacket på väskan!?! Jag har förstås ingen aning om när jag använde väskan sist & varför jag då hade stoppat ner halsbandet där, men nu har jag det på mig & ska inte stoppa det i nån väska igen   ....Jag har sagt flera gånger att halsbandet kommer att komma fram bara jag är klar med den där   matten....& visst jag hittade det ju inte så långt efter att kursen blev klar   ....

Nu ska jag "bara" bränna upp boken också...den vidriga "Billstein", dyr var den men vill inte sälja den till någon stackare som ska läsa kursen......eftersom jag inte kan lägga den på grillen   väntar jag till nästa majbrasa, åker den!

 

Halsbandet då? Jo så här det ut:

 

     

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards