Hilma-Susanne

Alla inlägg under juli 2012

Av Hilma Susanne B - 21 juli 2012 08:51


Tänkte ha på mig ett par av mina senaste strumpbyxor jag inte hunnit använda från Lindex idag.....


Det blev inte riktigt som jag hade tänkt då jag tog på mig dom....


 

Även om dom var köpta på rea så är det trist att inte ens ha hunnit använda dom en gång....

Det fick bli dessa idag ist då också från Lindex.....


   


/MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 21 juli 2012 07:04


Än så länge är det bara jag vaken i den den Boströmska villan...Darling snarkar gott bredvid mig...fast jag mer än gärna hade sovit en stund till nu efter att ha varit vaken inatt...John Blund glömde mig igår då vi gick & lade oss....så är det skönt ändå att vara vaken en stund innan resten av vår lilla familj vaknar...
Det ser ut att bli en underbart fin dag idag inte ett moln på himlen    ....magen kurrar trots att jag & Darling åt hemgjord gluten/laktosfri tacopizza ganska sent igår. Det får bli till att väcka mina   om en liten stund, men först ska jag hoppa in i duschen i lugn & ro   ...

 

 

 

God morgon på er/MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 20 juli 2012 19:15

 

godast =) dock inte grillad utskuren biff   som vi grillade idag.....men det gick ner ändå....

 

 

 

 

I morgon efter frukost ska vi bege oss på en liten tripp till våra vänner  Familjen S & stanna över natten.....ska ta & packa ned det vi behöver ha med oss om en liten stund.....Sedan blir det en tidig kväll så vi kommer upp i tid imorgon  

Slänger upp nått inlägg från noten då vi är borta, nu när appen är så smidig! Så håll utkik   

 

/MammaSusan

 

Av Hilma Susanne B - 20 juli 2012 17:35


  3 år & cyklar själv   


 


/MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 20 juli 2012 11:00


Lunch & det är fortfarande hör & häpna uppehåll ute   våra två skatter är ute & leker vid sandlådan...jag försöker komma på vad jag ska laga till lunch idag, svårt då jag inte är sugen på något speciellt.....just nu känns det som att det blir samma lika hela tiden, vecka ut & vecka in.....saknar att laga min "vanliga" mat, är inte samma sak då jag måste göra både gluten & laktosfritt åt mig, även om mycket smakar ungefär som vanligt...just nu saknar jag färdigpanerad fisk, nuggets etc....pannkaka tror jag faktiskt att dagens lunch får bli, jag har köpt en mix som är gluten+laktosfri, bara hoppas att den går att äta.....

 

Annars har vi inte alltför tjockt schema idag  , skönt! Klippning av gräsmattan & lite annat småplock bara...

 

/MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 20 juli 2012 05:31


Vaken med tuppen idag & inte kan jag somna om just nu heller....Jag blev väckt av att Pär stod utanför Astrids rum & ville in....han puttar inte på en dörr om den står på glänt för att komma in. Han står utanför & skäller på dörren ist....Skulle jag somna om igen kommer jag med största sannolikhet bli väckt kort därefter av Vilgot, som ska in till storasyster för att väcka henne...

Det är iaf uppehåll :-) ännu.....

God morgon på er/MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 19 juli 2012 18:18

Om Darling får välja blir det den vanliga traditionella monopol, fast vi har den nya versionen också...då vi spelar nya versionen där man har en dator som bank vinner jag nästan alltid :-)...men inte då vi spelar den äldre versionen.....& den här rundan ser inte ut att vara ett undantag just nu iaf...

/MammaSusan

Av Hilma Susanne B - 19 juli 2012 16:47


Idag på eftermiddagen kom mitt lilla paket i brevlådan som jag har väntat på   ....

 

 

 

 

   

 

Den var mycket snyggare i verkligheten + skön att hålla i också   men ett minus som jag upptäckte på en gång är att jag inte bara så där kan ta upp min "stylus" penna....det var lite pilligt faktiskt då det inte finns något urtag för den   ....Jag antar att det bara är en vanesak så det är inte hela världen....Jag har då införskaffat mig en snygg "plånbok" eller Kalaideng som det så tjusigt heter   ....Hade mer än gärna köpt den i rosa, men den fanns inte......

 

Nu tror jag det får bli en runda Alfapet eller Monopol då det både åskar + spöregnar här mer än så säger jag inte om det för den här gången   ......

 

/MammaSusan

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards