Hilma-Susanne

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Höstlov

Av Hilma Susanne B - 1 november 2012 12:20


För eleverna i skolan & jag fick en ledig dag extra den här veckan =) eller nästan två jobbade bara 2,5h igår =).....Jag tycker iaf att jag hunnit med massor unnder de två dagarna jag har jobbat heltid, ska bli spännande att se vad mina elever tycker sedan om de planerade uppgifterna jag har tänkt starta igång med framöver......Jag har varit nere i källaren på jobbet & letat efter mer arbetsmaterial tillsammans med Veronica, några fynd gjorde jag iaf   ....dock huserar det en (fler) stor spindel precis på varsin sida dörrkarmen in till förrådsrummet.....andra gången vi gick ned var den spårlöst försvunnen....huuuu så äckligt.....kanske jag skrämde (ihjäl) den då jag fotade den.....

 

 

 

Jag klippte mig i torsdags igen så skönt & jag trivs superbra i kort hår, på mer än halva huvudet har jag 3mm =)....roligt också när kollegor berömmer & beundrar min frisyr   Före klippningen, med solen i ögonen...

 

Efter....

 

 

Förra helgen var vi hos min bror med familj lördag-söndag, mysigt fick spendera tid med fasters lilla pojke också  ....fick honom till & med att tycka om gröt, gjorde förstås polentagröt som han gillade & det var visst första gröten han smakat som han har ätit...måste ju ha varit för att det var fasters gröt   ....

 

Kusinerna fångade på en & samma bild   

 

  

 

Faster är en rolig prick   

 

 

Syskonen bus   

 

 

 

Innan det blev höstlov började jag med ett nytt litet tema som vi ska arbeta med på del av PA-pass en gång/v, eleverna hjälptes åt att måla ett hus till det lilla monstret som så småningom kommer att flytta in i klassrummet en period & ge mina elever olika uppdrag i svenska, matematik & bild  .....Annars rullar arbetet på i samma snabba takt som förut & ledigheten går förstås ännu snabbare.....

Huset till monstret under produktion   

 

 

Omkring 2,5dm snö fick vi också i måndags, mysigt! Men nu är det nästan bara gröna gräsmattor kvar...

 

 

Igår fick min "lilla" kusin Kristoffer sitt första barn, en söt "liten" pojke blev det  ...

 

om jag ska släppa datorn & göra lite nytta ist....ta tag i att sortera tvätten.......sedan kl.15 ska fröken bus till tandläkaren, ska passa på att handla lite rotfrukter då vi ändå är i det området, tänkte göra en rotfruktsgratäng till middag imorgon, idag blir det kycklingpaj......

 

Kom precis på att det ju är 1 november idag....8v kvar till julafton, lika overklig känsla varje år, svisch säger det så står man där veckan innan jul & panikhandlar julklappar....fast man/jag säger varje år att vi ska börja i tid, jo tack......fast vi har flera klappar klara, dock inte inslagna....så vi är på god väg iaf   ....

 

 

 

 
 
Farmor

Farmor

7 november 2012 23:21

Massa fina bilder!! Kramis

http://gummitheladan.blogspot.se

Hilma Susanne B

8 november 2012 06:28

:-) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilma Susanne B - 27 juni 2019 06:51

Vaknar upp med en Tonåring i huset, helt galet att vår lillastora frökenbus hunnit bli 13 år!?! Skall strax gå ned och sjunga för henne ;-)...trots att jag påbörjat min 6v semester! Hon ska till "tandläkaren" nu på morgonen av alla dgr.... Ska pa...

Av Hilma Susanne B - 28 december 2018 23:20

Inser att det var minst sagt ett tag sedan jag skrev något här. Massor har hänt sedan sist, månaderna har rullat på & blivit till år. Jag började jobba heltid i aug i år som profylaxtandsköterska, med egna patienter från 3.dje dagen :-D riktigt r...

Av Hilma Susanne B - 8 juli 2017 09:33

Nu så har jag fixat en ny header ;-). Försökte få till lite syskonbilder igår, lättare sagt än gjort ;-). Dagarna rullar på alldeles för fort & Kileon är snart 1 måndag gammal??!! Vill stoppa tiden NU! Förra veckan vid 3v vägde han prick 3300g kn...

Av Hilma Susanne B - 25 juni 2017 21:14

25/6-17 var datumet lillebror var beräknad efter rul & idag är han redan 12 dgr vår lilla Kileon ...

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards