Hilma-Susanne

Alla inlägg under augusti 2014

Av Hilma Susanne B - 22 augusti 2014 15:07

Tycker dock inte att jag har något särskilt att klaga på, visst det gör ont här & var emellanåt men det är inte konstant & jag har ju ett "litet" mirakel i magen...trots att han sparkar & bökar så det gör ordentligt ont så känns det samtidigt overkligt att det den här gången kommer en bebis från min mage....på samma gång börjar det sakta sjunka in att en förlossning börjar närma sig med stormsteg beroende på när han nu tänker komma...

Hoppas på ännu ett mirakel i framtiden sen är nog min familj komplett om jag får bestämma, har alltid velat ha en stor familj....med 6 barn....får väl se vad framtiden för med sig...först ska jag "överleva" kommande förlossning ;-) kan ju hända att jag aldrig mer vill göra om den biten sen haha....vara gravid skulle jag faktiskt kunna vara jämt då jag inte är illamående eller trött som en zombie ;-)......

Fredag & Astrid ska sova borta hos en kompis inatt :-)....vi ska väl ha lite fredagsmys med någon film :-)....

Trevlig helg!!

Av Hilma Susanne B - 20 augusti 2014 15:35

Gick lika bra som de andra vi har gjort, v.30+6 idag & mitt sf-mått var 29 & jag följer mitten kurvan perfekt, total viktuppgång sedan + är nu 11 kg :-) (+7 sedan inskrivning) hjärtljudet idag låg på 130 & mitt blodtryck på 105/60.
Som jag trodde ligger han med huvudet nedåt & rumpan alldeles vid tuttarna, inte undra på att det känns trångt ;-) bm sa att han troligtvis ligger kvar så fram tills förlossningen!

Känns så bra! Blev ungefär 15 min prat kring förlossningen idag & vi ska fortsätta nästa gång...

Hej på ett tag!

Av Hilma Susanne B - 20 augusti 2014 13:45

Igår var jag illamående hela kvällen av att han bökade omkring & tryckte på något....

Nu är vi på väg för ännu en "besiktning" hos bm, spännande för jag tror han ligger med huvudet nedåt sen några veckor....men jag kan ju ha fel.... Återkommer troligtvis efter besöket ;-)....

Hej på ett tag

Bilden tagen igår på 30+5

Av Hilma Susanne B - 17 augusti 2014 23:50

Babynest har Lollo gjort idag/kväll :-), jag var med på ett hörn då & då ;-)...

Med två madrassöverdrag kan jag ha nestet på olika vis :-)....

Av Hilma Susanne B - 17 augusti 2014 00:08

Lollo har gjort en finfin amningskudde ikväll åt mig :-) & imorn blir det....
Ja de får ni se imorgon om det blir klart :-)....

Av Hilma Susanne B - 14 augusti 2014 12:14

Senaste veckan har bara försvunnit tycker jag :-)!

Av Hilma Susanne B - 12 augusti 2014 19:31

Är sugen på något men jag vet bara inte vad! Så frustrerande, spelar ingen roll vad jag äter & fast jag är mätt, så har jag ett sug efter något....

Igår fick det bli dillchips & mjölkchoklad (laktosfri förstås) men nääää det hjälpte inte ett dugg....
Ikväll blir det chokladpudding & grädde, får se om det hjälper något....

Så skönt med svalare väder oxå & det är svalt i sovrummet då man ska sova (läs kallt ;-)), maken som annars brukar vara den varma av oss tycker det är kallt medan jag tucker det är varmt eller snudd på lagom ;-).....

Dagens middag, tacogratäng *mumma*

Av Hilma Susanne B - 10 augusti 2014 10:06

Namn till lillebror finns det förstås en uppsjö av & precis som när vi väntade på Astrid & Vilgot hade vi lååååånga listor med förslag...

Har redan nu hittat det "perfekta" namnet & mellannamnen är klara, bara att hoppas att han ser ut som det perfekta namnet sedan ;-) kan ju vara en helt annan person.
Vilka namn det eventuellt blir, får ni veta då han så småningom har tittat ut :-)......

Nu ska jag äta lite frukost sista dagen på ledigheten för darling, imorgon början han jobba igen efter semestern.....men det står inte på förrän det blir lite ledigt igen då pyret kommer :-)....

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards