Hilma-Susanne

Alla inlägg under oktober 2014

Av Hilma Susanne B - 14 oktober 2014 08:15

ett tag till med nedräkning & bilder på bollen ;-).....Hoppas dock att jag kan få fylla upp med bebisbilder ist snaaaaaart!
8 dgr kvar men som sagt han lär nog bli kvar ett tag till skulle jag tro....

Båda våra <3 är hemma förkylda idag, likaså jag (sen en evighet tillbaka känns det som)
Tur det finns ett bra kanalutbud på tv.n ;-)....


Hej på ett tag!

Av Hilma Susanne B - 13 oktober 2014 21:17

känns som att jag blir tröttare för varje dag som går & förkylningen segar sig kvar varken försvinner eller bryter ut ordentligt...

Vilgot hostar & har varit hemma med mig, Astrid var hes imorse men ville till skolan då de kulle se film idag. Får se hur hon mår imorgon bitti...troligtvis blir hon också hemma, tyckte inte hon var nå piggelin ikväll.

Hade ordentligt ont i ryggen/magen/höfterna ca 1h i sträck på em idag, sen dess är det "bara" ont i ryggen....önskar det kunde köra igång så det blir avklarat samtidigt inte....skum känsla för det känns som att han kommer vara kvar i all evighet i magen el iaf fram till jul ;-)....brås han på mig i envishet lär vi få vänta kan jag tro!

Har tappat räkningen på antalet bebisar som kommit det här dygnet, men det är flera stycken! Så roligt att se allas bilder på söta små pyren & höra vad de ska heta etc....Längtar efter att få avslöja vad vår nästa skatt ska heta (förutsatt att han ser ut som tilltänkta namnet)....

Om någon är nyfiken finns jag på instagram också under : mammasusan81 välkomna att följa om ni vill :-)....

Hej så länge!

Av Hilma Susanne B - 12 oktober 2014 23:17

Finns en "oktobertråd" på fb & det bara rasar in bebisar flera per dygn, man hinner nästan inte med att gratta alla.....Längtar förstås inte mindre efter vårt pyre av att se alla små sötnötar....

Men snart har vi iaf ännu en dag mindre till bf :-) alltid något!

Haft mindre ont i fogarna idag & har tagit oss en liten tur bl.a på kupolen idag medan barnen var hos farmor & Leffe.

Snart dags att försöka sova, sov nästan en timma nu under kvällen (18:30-19:30) så skönt! Sovit skapligt bra inatt med, längesedan kan jag säga. Hoppas sova minst lika bra inatt.....

Natti natt!

Snaaaaart 9 dgr ;-)

Av Hilma Susanne B - 11 oktober 2014 17:53

av pyret har vi haft för oss idag, dvs höststädning av trädgården ;-)....underbart soligt & varmt så det gällde att passa på.
Men AJ vad ont jag har nu i fogarna, förstod att jag bittert skulle få ångra att jag skulle kratta (har inte krattat så mkt för den delen heller)....darling har klippt ned lite buskar m.m....bra blev det iaf "bara" gräsklippning & baksidan kvar att fixa. Darling sköter klippningen & lär nog få ta krattningen också.

Det blir inget mer gjort för min del idag, fullt sjå att stå, ändra position om jag sitter eller ligger ned. Känns som att skelettet ska gå i tusen bitar fast jag är stilla.....

Hej på ett tag!

Av Hilma Susanne B - 10 oktober 2014 14:47

började med att vi alla försov oss, vaknade kl:07:58! Astrid börjar kl:8 i skolan & darling redan kl:7....
Höll sedan på att krocka med en bil som i full hastighet lade sig på omkörning då jag svänger höger, riktigt otäckt var det & riktigt nära :-/.....

I fredags lade jag upp en bild på "lilla bollen" framifrån & undrade hur många fredagar den kommer att finnas kvar innan han kommer ut....den här fredagen är förstås inget undantag ;-)....

Hur många fredagar tror du att bollen är kvar? V.39 (38+1) idag!

Av Hilma Susanne B - 9 oktober 2014 08:35

Välkomnar vecka 39! :-) 13dgr kvar, mindre än 5% till bf!

Av Hilma Susanne B - 8 oktober 2014 15:25

bm-besök gick bra även det. Mitt blodtryck låg lite högre än vanligt (115/80) så jag fick ta ett urinprov för säkerhetsskull, alla värden på det var helt negativa så det var perfekt.
Mitt sf-mått har växt 1cm på en v. till 34cm ändå har jag gått ned 1kg på samma tid. Pyrets hjärtljud låg på 130 så lite lägre än tidigare ggr.

I skrivande stund är det full fart på honom i magen, mysigt så länge han låter bli revbenen ;-)....

Är så sugen på fisk hela tiden förutom mjölk,får bli fisk till middag idag (igen) ....


Hej så länge!

I väntrummet hos bm.....

Förra veckan i väntrummet hos bm :-)

Av Hilma Susanne B - 8 oktober 2014 06:35

eller iaf vaken långt före klockan imorse.....

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards