Hilma-Susanne

Alla inlägg under oktober 2014

Av Hilma Susanne B - 7 oktober 2014 18:40

ännu tröttare idag likaså darling...sena kvällar & så sover jag så dåligt på nätterna så inte undra på man känner sig trött.... Gjorde iaf en tacogratäng till middag idag :-) med en sallad till....

Igår publicerade DT vårt reportage även på nätet, dock som premium om man inte har fb....

Imorgon har jag ett extra bm besök inbokat, darling har tandläkartid samtidigt så jag får fara själv. Men nästa vecka är han med igen :-).
Känns som att magen växer för varje dag nu ;-).... Bilderna på kulan är från igår v.38 (37+4) & idag är det 15dgr kvar till bf!

Av Hilma Susanne B - 5 oktober 2014 20:33

tog oss en långpromenad på en timma sen eftermiddag i det underbara höstvädret! Mycket vackert i naturen nu med alla fina höstlöv i sprakande färger & även idag har vi haft underbart varmt 15°! Har inte haft så ont i fogarna idag, men känner av dem nu efter promenaden förstås...

Sedan blev det dusch & hårfix för Vilgot...den här gången ville han ha stjärnor i håret!

Ska avsluta helgen med filmen "Flight" & lite poppisar ;-)....

Hej på ett tag!

Av Hilma Susanne B - 5 oktober 2014 00:17

plockat undan utemöblerna & studsmattan har vi gjort i det härliga vädret :-)

Ätit mumsiga fiskfiléer med potatismos & det fick bli en påse köpta kanelbullar så här på kanelbullensdag ;-)....

Hälsat på brorsan med familj en stund & fasters sötnöt busade förstås extra mycket då ;-)....

Är så här i efterhand glad över att det varken blev Stockholms mässan eller Rättviksmarknad nu i helgen, räcker med att gå inomhus. Gör ordentligt ont i fogarna som om jag fått en rejäl spark, varje steg gör ont...& hjulbent känner jag mig vaggandes fram som att jag har en boll sittandes mellan låren...

En dag närmare bf, så spännande! Ca 2,5v kvar galet är vad det är....han kan ju förvisso komma senare också, statistiskt sett föder man ju senare första gången.....men jag hoppas ändå att han är redo snart & vill sträcka på sig utanför ist för innanför,,,,gör liksom "lite" ont då han bökar & står i ;-)....

Natti natt ska försöka sova lite medan nässprayen fortfarande ger verkan....

Av Hilma Susanne B - 2 oktober 2014 21:40

v.38 (37+0) & nu räknas han alltså som färdigbakad :-)!

Av Hilma Susanne B - 1 oktober 2014 22:01

Så goda & enkla att göra! Mums!

Av Hilma Susanne B - 1 oktober 2014 19:30

hittat ett recept på glutenfria hönökakor som jag i skrivande stund är i full gång med att göra....degen bearbetas just nu i min assistent :-)...

Dagens "besiktning" hos bm gick lika bra som alla andra ggr, mina värden var som följer: Hb=139, blodtryck 115/75, sf:33, vikt avrundade hon till 60kg vilket blir 14.6kg + sen start, hjärtljudet på pyret varierade mellan 140-160 då han var piggelin ;-)....
Än en gång fick jag höra att det är en stor bebis :-O hjälp! Tänker jag varje gång, huuuur stor kan han va egentligen :-O?
Eventuellt blir det ett bm till veckan om det inte blir en extra koll i Falun....

Hej på ett tag!

Av Hilma Susanne B - 1 oktober 2014 08:46

äntligen är oktober här! Känns galet märkligt att det nu snart förhoppningsvis är dags för pyret att anlända. Som vi har väntat sen i februari!

Sista dagen i v.37 idag & bm-"besiktning" i em :-), återkommer troligtvis ikväll!

Fröken A ska sova borta hos farmor från idag till på fredag då hon ska vara på prao hos farmor, spännande! Så efter skolan i em ska hon gå raka vägen hem till farmor :-).


Hej på ett tag!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards