Hilma-Susanne

Alla inlägg under april 2015

Av Hilma Susanne B - 21 april 2015 20:07

Gilbus har provsmakat Nestlès Gluten & mjölkfria gröt ikväll :-) Mums så gott tyckte han!! Han fick lite katrinplommonpurè också som "efterrätt"....

Varit till stan idag jag & barnen....Astrid fick en ny vindtät vårjacka & Vilgot har jag handlat födelsepresenter åt...han blir ju "stora" killen på söndag! 6 år redan & lillebror Gilbus blir 6 månader samma dag :-)!

Nu sitter liten i babysittern & testar sin röst ;-) riktiga små glädjetjut i Höga toner...inte långt ifrån storebrors stämma :-$

Nu ska jag kika på Hollywood fruar :-)

Av Hilma Susanne B - 20 april 2015 13:19

Gilbus förstod direkt vad som var i görningen då han fick syn på klämmisen :-D sträckte sig direkt efter påsen & viftade med armarna ;-)!!
Fruktris med äpple & päron fick han provsmaka, det var grejer det ;-)!!

Han fick även testa majskrokar två st, men han fick förstås inte i sig så mycket eftersom de har en tendens att fastna lite varstans ;-), några droppar vatten på det att skölja med också, det är gott tycker Gilbus!

När man har provsmakat så här vill man till mamma för att amma, mysa & sova en stund ;-)....

I em ska jag & svärmor iväg på ett träningspass igen :-) "indoor walking" ska vi testa den här gången! Skulle det "krisa" hemma med liten vet jag iaf att han smakar lite fruktpurè ;-) men jag ammar förstås det sista jag gör innan jag far iväg så han ska vara mätt ;-)...men ändå känner jag mig smått stressad....det var som lite lättare då Astrid & Vilgot var små eftersom de åt ersättning osv. Nu är det ju Jag som är maten, då blir det ju lite svårare....speciellt då jag klarat mig ifrån att använda bröstpumpen....

Hej på ett tag!

Hur söt får man va :-) <3

Av Hilma Susanne B - 19 april 2015 19:24

1.a tanden är tappad för Vilgot! Som han har väntat :-)

Av Hilma Susanne B - 19 april 2015 15:54

har gjort ett litet uppehåll med smakisarna för liten då han iaf inte tyckt att det varit så gott. Idag testade jag igen med hirsgröt (ganska ok tyckte han) men allra godast var katrinplommonklämmisen ;-) efter en stund! Det mesta kom förstås överall annanstans än i munnen, men gott var det. Vi ska fara in till stan om en stund & handla lite, ska kika efter lite fler klämmisar då. Vet att det finns med gröt men antar att ingen av dem är glutenfria.....

Av Hilma Susanne B - 18 april 2015 23:34

tycker Gilbus (& vi med förstås) & blev så här glad av att vara hemma :-)

Nu hoppas jag att John Blund hittar tillbaka snart igen så vi kan sova....

Natti natt

Av Hilma Susanne B - 18 april 2015 22:18

äbtligeb somnade liten en stund igen efter att ha gjort tre stopp för amning efter vägen....

Våra större <3 sover redan gott i sina bältesstolar, vi har en liten bit kvar i mörkret innan vi kan ta kvällen.....

Av Hilma Susanne B - 18 april 2015 19:21

Vi passade på i det underbara vädret & tog oss en dagstur ned till mormor/mamma, nu är vi på väg hemåt.

Vi har ätit god mat, promenerat, umgåtts & gjort armband :-).

Vi var förbi en bilfirma också, kikade & provkörde en bil. Kändes mycket bra, troligtvis blir det en sådan framöver :-). Vad det isf blir får ni isf veta när vi köpt en ;-).
Förstås höll Gilbus sin "tradition" med att bajsa igenom kläderna under tiden vi testkörde bilen, så då det var dags att amma innan vi for vidare mot mormor blev det en helsanering :-O....inte det lättaste att utföra i en trång bil, men det går då man måste förstås....Han brukar passa på att bajsa igenom alla kläder då vi är borta på någonting, speciellt vid Ikea besök :-z....

Vi tänkte avsluta dagen i tv-soffan när vi kommit hem, får se om vi orkar ;-) har precis lämnat Karlstad....

Hej på ett tag!

Av Hilma Susanne B - 16 april 2015 14:07

Jag är med & tävlar om att bli Årets Glasögonbärare, blir jätteglad om Du vill ge din röst till mig :-)

Röstar & ser bidragen gör man här:

http://app.socialcee.com/mobile.aspx?appid=429482027228233&pageid=192901330773955&itemid=1576759

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards