Hilma-Susanne

Alla inlägg under maj 2015

Av Hilma Susanne B - 4 maj 2015 18:25

liten har varit & provsuttit lite bilstolar idag på em innan vi hämtade storasyster i skolan....Vilgot passade på att testa en häftig kulbana under tiden :-)!

Bilstolspaketet skulle ha kostat 4090kr men med rea & extra rabatt kostade det endast 2216kr = 46% rabatt :-D

Tillslut valde jag den här Britax Multi tech || den kändes mest ombonad & mest plats att växa i eftersom den är vändbar. Extra plus också att den är bäst i test :-)

Av Hilma Susanne B - 4 maj 2015 09:15

ringt vårdcentralen nu på morgonen & fick en tid nästa vecka. Ska kolla upp min torra hårbotten & samtidigt mina pinsamt fula tumnaglar :-Z....jag har varit torr i hårbotten till & från ett tag, minns inte riktigt sen när....men iaf nu i fredags då jag klippte mig märkte även min frisör att jag var ännu mer torr mot förut...& hon undrade om jag har psoriasis i släkten, för det är inte mjäll sa hon....men hon var osäker på om det kunde vara psoriasis eftersom jag "nyss" varit gravid & även ammar....

Psoriasis har jag i släkten min farfar hade det & min morbror har visst det, finns ju iof olika sorters & jag har dålig koll på om det kan spela in eller inte.
Men tanken på mina pinsamma naglar väcktes igen, tänk om de inte alls ser ut som de gör för att jag pillar bort nagelbanden...utan för att det är nagelpsoriasis :-O....eftersom det inte finns någon bot på psoriasis så hoppas jag förstås på torr hårbotten pga alla hormoner i omlopp & att det är mitt pillande på nagelbanden som orsakar deras fula utseende....

Å nej jag kan inte sluta pilla på nagelbanden :-/ det är en riktigt riktigt ful djupt rotad Ovana & jag har nog testat det mesta, för att inte pilla.....men det vore förstås toppen om jag skulle kunna sluta eller om det fanns något "medel" som återställde naglarna....vore roligt att måla naglarna med ett fint resultat, målar aldrig naglarna för det blir så fult ändå :-/, vore roligt med fina fingernaglar när man sträcker fram handen för att hälsa eller betala....men jag har haft så här sen jag var liten :-/...ibland ser dem finare ut & ibland ännu värre, men aldrig fina & släta "vanliga" som de ska vara....

Någon gång om jag törs kanske jag visar en bild, just nu ser dem ändå ganska ok ut.....

Är fortfarande förkylda, "bara" Darling & Astrid som pepparpeppar mår bra, Darling vaknade förvisso med halsont imorse så det är väl på väg...vore konstigt annars....kände mig lite bättre tidigare imorse men det vette tusan :-/ var nog för stunden....

Tänkte vi skulle fara & testa lite olika bilstolar till liten i em innan vi ska hämta Astrid i skolan....står inte på förrän han behöver en ny. Enligt NTF ska man byta antingen då de kan sitta själva eller när babyskyddet är urvuxet (13 kg el när huvudet passerar kanten), så då skulle vi kunna byta nu för han sitter bra.....

Hej så länge!

Av Hilma Susanne B - 1 maj 2015 22:26

nere har precis spruckit igenom idag på liten, ett litet litet vitt risgryn syns till vänster om den första tanden.

På köpet är han snorig & lite varm, ingen feber men allmänt hängig plutten. Redan ikväll syns mer av lilla tanden än imorse.

Hade lite egen tid idag då jag for till stan & Ica maxi för lite handling...Gillar inte att handla massor själv, är så stressande att vända alla streckkoder åt rätt håll & sedan packa alla kassar själv.....

Vi har haft våra goda vänner & fd grannar på besök idag, vi har pratat massor, grillat gott, barnen har lekt massor & avslutade med en god kladdkaka som Ninnie hade bakat :-)!

Imorgon ska vi dels beställa glasögon, ta en tur på Rättviksmarknad, Darling ska skruva lite & sedan ska vi äta oxfiléplanka då barnen somnat för att fira vår årsdag i efterskott ;-)

Nu hoppas jag att liten snart kan komma till ro & somna för natten...han ammar & somnar & vaknar igen efter några minuter bara...
Trevlig fredag på er!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards