Hilma-Susanne

Alla inlägg under september 2012

Av Hilma Susanne B - 18 september 2012 22:03

Gjorde en samarbetsövning idag med min etta & halva f-klass....det visade sig vara en mycket lyckad sådan energin riktigt sprudlade & det var riktigt roligt att se & höra hur de samarbetade.....Att det var 16 st i klassrummet märktes inte trots att det var sista passet :-)....

Nu ska jag sova är ordentligt trött, förutom frusen...hoppas må bättre imorgon....

Av Hilma Susanne B - 18 september 2012 09:15

Lite rast en stund till innan dagen rullar på i ett rasande tempo....vet inte om jag är på väg att åka på en dunderförkylning eller nått, är alldeles yr, trött & allmänt matt....

Har bokat utvl samtal idag på min lediga tid kom jag på då jag hade skickat ut lapparna....

Av Hilma Susanne B - 9 september 2012 21:22


En stor kopp thé & rykande färska scones bakade på mjölmix & majsmjöl avslutar kvällen.....hoppas på att det ska lindra min onda hals & värma min frusna kropp...jag har frusit hela dagen idag   , medan de andra i lilla familjen tyckt det har varit varmt....

 

Näväl slänger in receptet.....på ett ungefär....

 

50-75 g smör/margarin (mjölkfritt)

2 dl laktosfri mjölk

1,5-2 dl majsmjöl

2 tsk bakpulver

mjölmix finax orangea pkt tills det blir en lite kladdig deg.....

 

Forma till små bollar ( blev 6 st för mig) & grädda andra nedifrån på 250g tills de fått fin färg, servera genast =)

 

 

 

Natti natt på er/  

Av Hilma Susanne B - 8 september 2012 07:53


Här kommer några bilder på fröken bus nya frisyr, hon blev supernöjd   & jag med som aldrig rakat förut =)....


Kom ju på att jag har glömt visa nya bilen också =)....vi hämtade den för två veckor sedan....förra helgen tonade darling rutorna.....vår "gamla" står bredvid på ena bilden....det blev en diesel + automat den här gången, aldrig haft diesel förut & det kommer bli skillnad på drivmedelsavgifterna nu framöver =)....automat var ett tag sedan vi hade & det är ju så skönt!

 


  

     


Del av frökens skrivläxa.....


    


 

Av Hilma Susanne B - 8 september 2012 07:48


Igår kom det post & inte vilken post som helst =)

nästa steg...Lärarleg....


 


 

Av Hilma Susanne B - 2 september 2012 23:22

Sömnlös blev jag inatt, kan ju inte bara ha varit den envisa förkylningens fel...funderar på om det även var fullmåne? Ungefär 1h sömn fick jag så jag är mao mer än mör nu, hoppas verkligen att jag får mer sömn inatt så jag kan vara pigg imorgon på jobbet....gjorde en kladdkaka på kvällen som jag tänkte ta med mig som fika på jobbet.....
Fröken bus tyckte att jag var superfin i nya frillan och vile ha likadant, såklart hon fick :-) jag fixade det åt henne igår, hon blev jätte nöjd! Verkar dock inte som att mobilen eller rättare sagt appen vill lägga upp några bilder idag, appen loggar ur och in mig då jag lägger till bilder :-(


Natti natt

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards