Hilma-Susanne

Alla inlägg under januari 2015

Bvc

Av Hilma Susanne B - 26 januari 2015 17:14

idag blir liten 3 månader!! Och dagen till ära var det dags för bvc-besök med vaccination....han var jätteduktig & blev knappt ledsen alls :-) så det kändes skönt! Han fortsätter följa sina kurvor bra han väger nu precis 5400g 58cm & 38,5cm i huvudomfång vår lilla prins.
Nästa tid blir om en månad på 4-mån dagen :-).

Astrid har varit hemma idag med huvudvärk & Vilgot gjorde första dagen på Fsk igen efter tre månader hemma med mig & lillebror :-)....

Jag klippte mig idag på em, så skönt :-), dock blev det ett avbrott mitt i då Gilbus blev hungrig ;-)....

Liten tröttis imorse....

Provsatt nya stolen en stund & det var toppen tyckte liten ;-)

Av Hilma Susanne B - 18 januari 2015 20:05

har knåpat ihop ett par "haremsbyxor" till Gilbus idag på fri hand :-) blev riktigt nöjd :-D stl.50/56

Nu pysslar jag med att sy några gardiner....

Av Hilma Susanne B - 17 januari 2015 23:53

det är jobbigt att få tänder för liten :-/ som är riktigt kinkig speciellt på em/kvällar han sover bara korta stunder 5-15 min i famnen vaknar & är ledsen, bara fram med en tutte så han blir lugn & oftast somnar han om...
Annars är han mer & mer pratsam & glad liten sötnöt :-) Nyfiken också ;-)

Mobiler är spännande förstås ;-)

Min andra lilla stora prins :-)

Av Hilma Susanne B - 16 januari 2015 14:55

första lilla tandsingen på gång på liten...misstänkt ett tag men inte sett något förrän idag! Han biter & tuggar på allt förutom att han dreglar massor...bet mig blodig en omgång i förrgår, gissa om det gjorde ont :-O kan nog jämföras med att fastna i en rävsax :-/....

I måndags kväll vände sig Gilbus från rygg---->mage två ggr i rad i sängen!! Han vred underkroppen först sedan sparkade han & knuffade med armarna tillslut kom han runt :-)!

Annars är det fredag igen underbart :-)!! Förutom att det blåser rejält & snön smälter +3° ungefär mindre roligt med isgator!....

Av Hilma Susanne B - 13 januari 2015 20:37

;-) titta mamma jag har fått löshår sa Vilgot igår ;-)....

Svårt att bara välja en bild på liten....

Av Hilma Susanne B - 9 januari 2015 23:39

leksak tycker Gilbus & god också ;-)

Utforskade byxorna gjorde han igår kväll :-)

Av Hilma Susanne B - 5 januari 2015 10:34

han är stark för att vara så liten....inatt var han för pigg för att sova & höll han i mina händer försökte han dra sig upp, han lyckades gång på gång dra sig upp så pass att huvudet lättade från madrassen...så med hjälp kunde han sätta sig upp & satt en stund själv med stöd :-D, filmade förstås! Vet inte hur man lägger upp en film från appen, om det ens går så det får bli några bilder på hans bravader ist....

2mån+1v är han nu & envis som tusan ;-)

Av Hilma Susanne B - 3 januari 2015 17:13

gissa om hon blev nöjd!! :-) <3

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards