Hilma-Susanne

Alla inlägg under april 2017

Av Hilma Susanne B - 5 april 2017 10:08

I fredags blev jag klar tandsköterska :-D gjorde alltså min sista Lia-dag, Märklig men härlig känsla! "Bara" examensbeviset om fattas....Hela den sista arbetsdagen hade de undersökningspass & några lagningar, jag skötte undersökningspassen dvs hälsodeklaration, röntgen, journalföring Riktigt roligt :-) & så assade jag förstås som vanligt.....

Redan vecka 29 (28+2) & +/- 81 dgr kvar!!! I helgen kom jag troligtvis på namnet till lillebror, som kallas för Lilla M så länge....isf är även mellannamnen klara, vilka blir släktnamn förstås från bådas sidor :-) Namnen får ni isf veta när han kommit ut & vi bestämt oss helt ;-)....*längtar*
Jag mår bra känner mig stor som ett hus, är tröttare, foglossning speciellt då jag fuskat med bältet.....Lilla M är det full fart på i skrivande stund & på gårdagens kontroll låg han med huvudet nedåt, precis som jag misstänkt sedan 21/3 men inte varit säker på :-)

Ute skiner solen & det är vår i luften , underbart!!
Hoppas ni alla får en underbar vårdag :-)



https://youtu.be/9ddSq5mQhTw

Av Hilma Susanne B - 1 april 2017 20:40

Tänk efter före! Man skämtar inte om graviditeter! OFRIVILLIG BARNLÖSHET drabbar ungefär vart femte par!

Vi har varit ett av dessa par genom åren som känt skam, hopp, glädje, tårar, förtvivlan, ilska, avund, hopplöshet, ensamhet, panik. Sprutor, mediciner, läkarbesök, prover, undersökningar blev som vardag.....Haft Arroganta läkare som inte tagit oss på allvar & andra totalt raka motsatsen ?
Vi har genomgått utredningar, 3 st ivf/icsi, insemination, 2 adoptioner, 24 missfall, flera missfallsutredningar.
Är nu på den 26.e graviditeten med vårt 2.a barn via magen Men totalt vårt 4.e mirakel ?
Vi har Över 15 år utan skydd & firar 17 år tillsammans snart varav 12 år som gifta i höst. Vår resa till våra barn har varit allt annat än rak men vi har blivit STARKARE efter resans gång & hoppas att ingen annan ska behöva gå igenom i närheten av vad vi har behövt göra i alla dessa år.
Hoppet är det sista som överger en & störst av allt är Kärleken! ? ----------------------------------------------------------------------------
#manskämtarinteom #barnlöshet #ofrivilligbarnlöshet #ivf #adoption #insemination #utredningar #läkarbesök #missfall #upprepademissfall #24missfall #aprilskämt #interoligt #skämspåer #önskan #längtan #hopp #förtvivlan #familjenb #familj #graviditet #regnbågsbarn #gifta #par #barn #längtansbarn #vårresa

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards