Hilma-Susanne

Alla inlägg under september 2016

Av Hilma Susanne B - 23 september 2016 21:55

En vecka har redan passerat & det känns hur bra som helst! Jag har redan börjat lära mig datasystemet fast jag knappt använt det....
Jag har varit överallt kort & gott, redan andra dagen skötte jag avdukning & förberedelse för nästa patient i rummet jag var med i ;).
Hämtat in patienter, assisterat lite smått, fyllt på material etc.
På onsdagen var jag med i receptionen & det var fullt upp så jag satt med & kikade, det blev en lååååååång dag. Blir roligare då jag får/kan ta betalt, boka patienter etc ;), nu vet jag ju hur man gör!
Har sett allt från lagningar till proteser, utdragningar, vanliga kontroller osv & det är så intressant!

Så här har jag sett ut den här veckan ;) trivs som fisken i vattnet, så trevlig personal som tycker jag är duktig också då jag känt mig lite vilsen :D. Känner mig "hemma"! Så glad att jag "fått" den här möjligheten att skola om mig, ser fram emot kommande 6v & ännu mer slutet av maj ;)

Av Hilma Susanne B - 19 september 2016 13:12

Har en liten stund kvar innan em passen tar vid ;). Det har varit riktigt roligt, intressant & minst sagt lite ovanlig dag hittills.
Så trevliga "arbetskamrater" & toppenbra handledare!
Berättar mer ikväll om jag orkar & hinner;)

Toaselfie ;) med snyggaste arbetsskorna på ;)

Av Hilma Susanne B - 17 september 2016 19:16

Har sagt det förut och jag säger det igen Jag är SÅ nöjd med min nya mobil (Samsung S7edge) idag lyckades jag fånga mina sötkorvar på en & samma bild! Sedan testade jag att göra bakgrunden vit i Photoshop, inte helt bra men nöjd just nu då jag är nybörjare. Passande nog är kommande veckas uppgift tema färg & vi ska fortsätta med friläggning etc....

Av Hilma Susanne B - 17 september 2016 09:07

På måndag är det dags ;) ska bli så spännande & intressant!

Av Hilma Susanne B - 15 september 2016 21:22

Första Lia perioden närmar sig med stormsteg nu, & på måndag är det dags :)!

Inser att det kommer bli mer än tufft att samtidigt hinna med veckouppgifterna i webbdesigner utbl, har fullt sjå nu redan.....
Det är svårt men roligt att läsa webbdesigner utbl, att läsa till lärare eller tandsköterska är en klackspark i jämförelse....inte ont menat mot lärar & tsk utbl utan det handlar nog mer om erfarenhet, intresse & tid ;)....

Imorgon har jag deadline på ett kollage där de ska vara ett visst tema & innehålla tre olika typer av bilder som jag ska fota förstås & redigera etc efter uppgiftens instruktion....på söndag är det deadline för kodningen som den här gången krånglar då min CSS inte gör som jag vill ännu.....

Äntligen fredag imorgon & förhoppningsvis kan jag få några extra timmar på kvällen för att koda, så jag slipper lämna in i sista stund.....

Gilbus klappar & pussar försiktigt på zoya ;) men man måste vara med för han blir hårdhänt rätt som det är.....

Dricka ut glas är godast tycker sötskorpan vår :)

Av Hilma Susanne B - 7 september 2016 13:08

I ett rasande tempo just nu med dubbla studier (3 kurser samtidigt) två uppgifter i veckan i webbdesigner utbl en i grafik & en i kodning. Riktigt roligt men pyssligt det tar dina timmar då man inte är van!

Tänkte visa er första & andra utkastet på min grafik uppgift ;) man skulle välja ut två bilder & kombinera till en bild.....

Så här såg mitt första utkast ut & nu på fm har jag ändrat så det ser ut som på nedersta bilden.....

Vad tycks?

Av Hilma Susanne B - 5 september 2016 21:46

Klockan ringde 4.40...gissa om jag ville sova mer ;)....började med att lämna liten sötkorv hos farmor sedan for jag mot Solna. Hämtade upp min kursare först i Hedemora, så trevligt med sällskap & hon hittar så bra också;).

Vi har fått blanda ZOE & göra tandavtryck, träna på att sätta matrisband igen.
Fick en föreläsning av TePe & en hel låda/väska med tandvårdsprodukter, riktigt roligt att få testa på en del av sakerna ;).

Idag är det bara 2v kvar tills vi ska ut & visa våra kunskaper på Lia! *Längtar* men har en hel del att göra innan dess så tiden får gärna gå lite långsammare före ....

Visar & berättar kring kanyler gör vår härliga tandläkare/lärare!

Tandtråd & tändstickors åtkomst gentemot mellanrumsborsten, Stor skillnad som ni ser! Om man kan är det bättre att använda mellanrumsborsten & då skippa tandtråden helt.

Av Hilma Susanne B - 4 september 2016 00:19

Har varit en händelserik & vacker dag med strålande sol!
Gilbus var så duktig i kyrkan satt stilla & kikade med mormor & storasyskonen :) ropade mamma några ggr ;).

När det var min tur att läsa en dikt svek min röst efter 2 rader av alla överväldigande känslor, så prästen var så söt & tog mig hårt i handen & sa det går bra jag håller dig i handen jag vet precis hur mycket känslor man har! Då gick det ganska bra, läste vidare med tårar av lycka i ögonvrån :). Jag var inte alls nervös men lättrörd så jag visste att det troligtvis skulle bli så....

Här är den fina dikten som jag läste:

Ett gudbarn
Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
? att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
? att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.

Av: Siv Andersson

Förutom dopet & mycket trevlig fikastund där jag mestadels pratade med min underbara barndomsvän har vi hunnit med ett ikea besök där vi åt god mat & jag köpte mig en tandborste, se bild längre ned :D.
Lite promenad & hann med att uppdatera min sminkväska & fynda skor till Astrid & Vilgot.
Trötta små hjärtan ligger bredvid mig & sover skönt :).
Avslutar nattens inlägg med ett helt gäng bilder ;) Nattinatt! fet text

Blivande tandsköterska som jag är kunde jag förstås inte låta bli att köpa med mig denna tandborste från Ikea :D

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards