Hilma-Susanne

Alla inlägg under juni 2014

Av Hilma Susanne B - 30 juni 2014 19:11

Har ju glömt att visa smörgåstårtan :-) blev riktigt nöjd supergod blev den ;-)
Gjorde en kyckling+baconfyllning *mums*

Av Hilma Susanne B - 30 juni 2014 19:08

Tiden går så långsamt då det är grått & regnigt ute :-/ & extra trött blir jag...samtidigt är det snart torsdag igen & jag byter vecka till v.25 (24+0)....& magen växer så det knakar ;-)

Vår vagn skickas ut imorgon med schenker så på onsdag borde vi kunna hämta ut den, spännande!

Darling jobbar 4dgr till sedan är han ledig med oss i 5v :-) skönt!!

Nu ska jag ta lite glass & lägga mig i sängen framför tv.n ;-)....

Av Hilma Susanne B - 28 juni 2014 08:46

Igår fyllde vår stora/lilla fröken 8 år!! Dock fungerade inte bloggappen då jag skulle fixa ett inlägg, så det kommer nu ist...

Här har hon en av sina nya outfits på sig som hon fick av oss ;-)...

Tidigt imorse blev jag väckt av bebis i magen som körde sin morgongymnastik ;-)...

Ska strax kliva upp för lite frukost & sedan ska jag försöka mig på att baka en smörgåstårta (gluten+laktosfri förstås) om jag inte minns fel har jag bara gjort smörgåstårta en gång tidigare för kanske 12-13 år sedan & då köpte jag färdigt bröd....
Det dyker väl upp lite bilder antar jag under dagen....

Hej så länge...

Av Hilma Susanne B - 26 juni 2014 10:57

Igår var vi till bm för kontroll & "besiktningen" fick godkänt ;-) alla mina värden var bra & pyret mår bra! Lite lågt blodtryck men ändå normalt 105/55, socker 5,2, hb:120 sf: 20 viktuppgång ligger på: Ca 6,5kg & pyrets hjärtljud 120-135.

OJ det var mycket bebis där inne utbrast bm när hon skulle känns pyrets position ;-) som då låg med huvudet en bra bit ovanför naveln.
Vi fick komma in tidigare än avtalad tid & hon blev förvånad över min Stora fina mage hon sa att det är ingen tvekan om vad som finns där inne :-) då jag har fått en rejäl kula ;-) jo tack jag vet får höra det heeeela tiden ;-)....hoppas bara på att inte pyret blir alltför stor innan h*n vill titta ut sedan...

Ny vecka idag & ny månad 7:e redan enligt appen!?!
Och pyret är vaken mest hela tiden med enbart korta pauser sedan igår kväll :-), bökar alltså runt nu med!

Tror jag ska ta mig en tur på Lindex i em då darling kommit hem från jobbet för de har 30% på ett köp idag, kan alltid hitta ngt till barnen & pyret ;-)....

Hej på ett tag!

Av Hilma Susanne B - 19 juni 2014 23:20

Midsommar imorgon igen, tycker tiden bara springer fram!
Gjorde en gräddtårta ikväll & med knappt något tålamod så blev det estetika därefter, men den får duga orkar inte lägga energi på att tycka den är ful...

Tänkte försöka sova strax men pyret har gymnastik så jag får vänta en stund till ;-)....

Ny vecka imorgon också v.23 :-) (22+0) & vissa stunder känns det som att pyret försöker bryta sig ut genom magen :-)....

Av Hilma Susanne B - 15 juni 2014 14:43

Tog en tur på IKEA igår med svärmor i sällskap :-). Åt lite mat & shoppade, kom hem med ett finfint skoskåp som jag länge gått & klämt på...en byrå, trådbackar m.m

Skoskåpet har kommit på sin plats & det blev toppen ;-)

Paj

Av Hilma Susanne B - 13 juni 2014 21:42

Bakade en Citron & marängpaj på kvällskvisten :-)....min rygg/rumpa uppskattade dock inte tiden ståendes i köket...

Av Hilma Susanne B - 13 juni 2014 10:34

Den här gången v.22 & från & med nu går bebis att rädda!

Ledig dag idag, skönt! Igår kunde jag knappt röra mig hade fruktansvärt ont i skinkorna, oavsett vad jag gjorde så högg det i skinkan/skinkorna så benen vek sig av smärtan, strålade ända ut i tårna & upp i ländryggen, ont i skelettet till & med i rumpa/blygdbenet ...gjorde ont fast jag låg i sängen...kunde inte lyfta högra benet än mindre ta av/på skor...
Vet inte hur jag mår idag då jag ligger i sängen ännu, måste ju passa på då barnen leker bra :-)

Googlade på foglossning & hittade följande, precis som jag kände mig:

Ingen vanlig ryggvärk! Under graviditeten mjuknar kroppens leder upp vilket leder till att lederna särskilt i bäckenet, blir rörligare. Det är ett naturligt sätt för kroppen att förbereda sig för förlossningen. Den ökade rörligheten kallas för foglossning, bäckenuppluckring och symfyseolys. Foglossningssmärtan kan komma smygande eller plötslig i intensiv form och gemensamt för alla former begränsar i någon grad de mest basala rörelsemönstrenna som gång, uppresning, vändning efter stillasittande/liggande, trappgång och lyft. Den kan vara allt från lindrig till mycket smärtsam då en ond cirkel av immobilisering uppstår som i sin tur leder till sekundära besvär svåra att bryta på grund av en smärta ej lik något annat. Smärta i nedre delen av ryggen, längst ena eller båda skinkorna,blygbenet och/eller ljumskarna är vanliga symptom vid foglossning. Smärtan har en annan karaktär och är ej lik ?vanlig ryggvärk? som oftast avtar bara man rör på sig, töjer, masserar. Smärtan kan även stråla längst skinkan och en bit ned längst baksida eller insida av lår.

Foglossningssmärtan är lömsk då den vanligtvis ökar kvällstid och även dagen efter beroende på hur du rört dig. Besvären ökar då man t.ex bär, tar hastiga steg, går snabbt, böjer eller sträcker sig efter något. Vanliga symptom är även att smärtan avtar nästan helt i vila men uppstår i intensiv huggliknande form då man reser sig och tar de där första stegen och/eller vänder sig från sida till sida. Sedan klingar den av lite i rörelse men du märker att promenaden du annars kunnat gå har begränsats och du blir allt mer stilla.

Hej på ett tag!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards