Hilma-Susanne

Alla inlägg under november 2016

Av Hilma Susanne B - 30 november 2016 12:22

Då ska vi se om jag får till det....försöker lägga upp videosnutt från vul den 24     



 

Av Hilma Susanne B - 29 november 2016 12:27

Hade tid för inskrivning idag på fm vecka 11 (10+4). Jättegullig bm så det känns toppen! Fick lite nya broschyrer, prover togs & bäst av allt hon hittade bönans hjärtljud:-D 160slag/minut var det på nu.
Fick en ny tid för att lyssna på bönan etc nästa vecka den 9/12

Ska testa min doppler igen ikväll så kanske darling kan få höra <3

I väntrummet med "lilla" bulan & lekande sötkorv på golvet

Av Hilma Susanne B - 24 november 2016 13:25

Testar igen :-)

Av Hilma Susanne B - 24 november 2016 13:24

Till lilla Bönan som nu nästan mäter 3cm :-) växer & mår bra!!
Filmade vul men kan inte lägga upp filmen via mobilen, trökigt nog.
Har ingen mer tid bokat nu, men läkaren skrev in i journalen att jag får en ny tid om jag ringer utan att det behöver vara något speciellt. Bara för att jag ska slippa fundera på något & inte känna att de släpper mig nu. Känns så skönt Äntligen en human läkare i landstinget :-)!!
Imorgon är det dags för en ny vecka igen ;-), börjar rulla på lite nu tycker jag!

Av Hilma Susanne B - 23 november 2016 23:26

Imorgon ska vi upp med tuppen jag & Gilbus....ska vara på plats i Falun 8.30 & innan dess lämna sötkorven hos farmor....dags för vul igen, hoppas bönan mår bra ;-) mår ungefär som vanligt fortfarande, märklig känsla att i princip bara ha en växande mage.....

Började smått samla information etc för den senaste kursens VG-uppgift idag & har skrivit en del redan. Tror jag kommer kunna skriva hur mycket som helst för det är riktigt intressant & hittade massor med relevanta saker ;-). Oral hälsa 1 läser vi nu....

Ska försöka sova strax så jag är något så när piggelin imorn....wish me Luck!! Nattinatt på er!

Av Hilma Susanne B - 22 november 2016 10:36

Magen verkar inte ta någon växapaus den här gången heller, iaf inte ännu.....så här såg jag ut i söndags.....

Har fått upp de flesta julgardiner & stjärnor så det är bara resten kvar ;-)....men min kropp tyckte inte om att jag for upp & ned på pallen etc för att byta gardiner & hänga stjärnor. Jag som undvikit att bära & tunga lyft under tiden systeryster har varit här. Vilket resulterat i noll spår av "blödningar", men en svag färgskiftning syntes igår & tidigt imorse efter gårdagens gardinbyten.
Blir till att hålla mig lugn i fortsättningen mao, så gott det går med en busig sötkorv hemma samtidigt ;-).

På torsdag har jag nästa kontroll/vul i Falun & sötkorven ska vara hos farmor under tiden.....

Hej så länge!

Magen v.10 (9+2) i söndags.....

Innan julgardinen var på plats....

Av Hilma Susanne B - 17 november 2016 11:48

Var jag till Falun igen i sällskap av systeryster & våra små sötkorvar. Fick se vår lilla söta böna igen som mådde bra i magen! Ny kontroll igen den 24 tack & lov. Lutinus progesteronet är ingen höjdare att behöva ta 3ggr/dag med dess biverkningar som ex "blödningar". Med mina erfarenheter är det allt annat än avslappnande!
Snart ny vecka igen, imorgon närmare bestämt & då vecka 10 :-)

Upptäckte att jag visst har massor att göra i nya kursen Oral hälsa med deadline den 20/11 så jag har lyssnat på strax över 1h radioprogram kring Vipeholmsexperimenten precis. Har en hel del att läsa & frågor att besvara & diskutera samt annat att göra....Måste lägga på ett kol alltså för att hinna med.....men strax blir det paus för lite lunch!

Hej så länge :-)

Av Hilma Susanne B - 11 november 2016 04:42

Vaknar flera ggr per natt & har supersvårt att somna om igen...

Efter ytterligare 6 tidiga mf kan vi nu äntligen avslöja att vi väntar en liten söt böna i sommar <3 om allt går som det ska!
Ny vecka imorgon ( idag) v.9 *lycklig*

Mår jättebra lite illamående ibland mestadels på kvällen vid läggdags än så länge, annars växande mage ;-) ser inte ut att bli mindre än med Gilbus :-D
Senaste dagarna har jag vilat med sötkorven ;-D

Nä ska försöka somna om innan illamåendet smyger sig på:-D

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards