Hilma-Susanne

Alla inlägg under augusti 2012

Av Hilma Susanne B - 31 augusti 2012 23:29


     


Blev supernöjd =)

Klippte mig efter fikat idag sedan körde jag hem min vän J så hon slapp gå hem
 i regnrusket. Det var inte lätt att hitta på ett fik som hade något gluten+laktosfritt fika....5.e stället vi var in på hade bl.a muffins att välja på så det fick det bli 40kr med en kopp thé bra pris tkr jag & gott var det   + i kanten för att det var vackert serverat....kommer gå dit fler ggr!


 



Av Hilma Susanne B - 31 augusti 2012 12:09


Hoppas hinna med att få en klipptid på drop in idag innan jag ska möta min vän för lite fika =)....


Iaf bjuder jag på en bild innan klippningen så länge....& blir det klippning kommer det en ny senare, måste "bara" färga det innan vilket jag gör hemma ikväll eller nått....


 


 

Av Hilma Susanne B - 30 augusti 2012 16:47


Idag är det 12 år sedan vi förlovade oss!!??   

Jag fick en finfin bukett blommor av darling när han kom

hem från jobbet för en stund sedan   

 

 

Skulle ha varit ut på en bit mat + bio men våra två     

är fortfarande förkylda så det får bli någon annan dag...


Jag & darling 2005


 


 

Av Hilma Susanne B - 27 augusti 2012 18:16


Dagen till ära dvs vår 7-åriga bröllopsdag gjorde jag mig i kast med att göra färsk pasta för första gången....& glutenfri dessutom....lätt som en plätt var det till & med trots att vi ännu inte har någon pastamaskin & resultatet blev godare än "vanlig" färsk pasta dessutom  , vilket vi alla fyra i familjen var rörande överens om! Till pastan serverades baconinlindad kycklingfilé en favorit vi inte har ätit på ett tag nu =)...

 

         

 

 

Glutenfri pasta:

 

Ingredienser:

5-7 dl mix finax orange pkt
4 st ägg

1 krm salt

1 tsk fiberhusk

2 msk olja

 

Gör så här:

Knäck äggen i en matberedare, häll i oljan, saltet & fiberhusken blanda runt ordentligt.

Häll i mjölet tills degen blir fast & börjar släppa från bunken, ha inte i för

mycket mjöl då blir degen torr. Känn efter om du är osäker, degen ska inte klibba.

Lägg degen på ett mjölat bord & knåda en stund, dela den i två eller fler delar & kavla ut till

en tunn platta, ha på lite mjöl som du drar ut över plattan för att pastan inte ska fastna ihop. Skär i smala stänger och lägg i en bunke el tallrik i väntan på att de ska kokas.

Koka 2-3 min  i saltat vatten servera genast!

 

Smaklig måltid =)

 

 

Av Hilma Susanne B - 26 augusti 2012 22:32



Har gjort min första "bröllopstårta" idag & jag blev jättenöjd!   Tycker faktiskt den blev finare än de tårtor vi hade på vårt bröllop, synd att säga, men varken jag eller maken var särskillt nöjda med våra bröllopstårtor. Ändå beställde vi dom från ett bageri   .....

Eftersom vi har både bröllopsdag & förlovningsdag den kommande veckan gjorde jag då en "liten" tårta....synd bara att den inte gör sig riktigt rättvis på bilderna tagna med mobilen, fotade med systemkameran också, men har inte lagt upp dom i datorn...

 

 

 

Av Hilma Susanne B - 24 augusti 2012 13:28


Jag & knorris har ägnat fm åt att baka bullar, gluten+laktosfria förstås   ....har inte vågat mig på glutenfria bullar tidigare men nu kunde jag inte stå emot längre...goda blev dem smakade precis om vanliga bakade på vetemjöl, men konsistensen blev annorlunda, det var liksom mer att bita i & de kändes samtidigt luftigare....skumt men gott som sagt  ....Jag gjorde en vanlig bulldeg men med kesella (laktosfri) i också & ist för vetemjöl använde jag finax orangea mjölmix, satte även i två msk fiberhusk också.....

  

 

 

 

Snart ska jag & knorris bege oss in till stan för att hämta storasyster på fritids, sedan ska vi möta upp pappis...imorgon hoppas jag komma iväg till Lager 157 för att handla kläder åt våra två     .....Hej så länge & trevlig helg på er!!

 

 

Av Hilma Susanne B - 23 augusti 2012 15:43


Jag tog helg idag 12:50 men jag har en massa planering jag måste göra inför nästa vecka så helt ledig blir jag inte....tänkte hinna med det under morgondagen.....men först ska vi till tandläkaren jag och Vilgot för att visa upp tänderna han slog i söndags....så det blir ingen sovmorgon då vi ska vara där 7:50....

Fröken trivs som fisken i vattnet i skolan & vi har fått en helt annan Astrid hemma på dagarna underbart =)!! Idag fick hon sin första läxa med sig hemtill nästa vecka i SO som hon just nu sitter med & är strax klar =)....



   


 



Av Hilma Susanne B - 22 augusti 2012 20:52

Är vi just nu i familjen B....Hade inte kvällsmaten blivit lite försenad så hade våra skatter somnat strax efter 18 om de hade fått men det blev vid 19 ist...jag & Darling ligger till sängs sedan kl.20, vet inte när det hände sist....
Hoppas på att känna oss piggare imorgon...jag har kort dag imorgon iaf :-)




Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards