Hilma-Susanne

Alla inlägg under juni 2017

Av Hilma Susanne B - 25 juni 2017 21:14

25/6-17 var datumet lillebror var beräknad efter rul & idag är han redan 12 dgr vår lilla Kileon <3
Han har ätit massor idag så jag hoppas han ökar i vikt. . . . .

Köpte alginat & gips idag på Panduro så vi ska göra hand & fotavtryck på liten :-) kul att göra dem idag på bf dagen eftersom det ej blivit tidigare ;-)

Gilbus <------ några timmar gammal & Kileon 11 dgr gammal i samma mössa ;-) ----->

Matstopp idag i bilen ;-)

Av Hilma Susanne B - 14 juni 2017 23:15

Igår kom världens finaste lillebror till världen i raketfart :-D!

Vaknade på morgonen vid 6 med värkar & mensvärk. . . . Vid 8 gick jag på toa & hela slempproppen+blod kom, större än en golfboll. . . .mensvärken/värkarna fortsatte att komma men gjorde inte särskilt ont men de fanns där.
Ringde fl vid 11.15 & jag var välkommen in. . . Peter kom hem från jobbet vid 12 tiden & värkarna blev allt tätare & längre. Lämnar Gilbus hos farmor & är på lasarett parkeringen strax efter 14. Värkarna blev glesare & kortare men rejält intensivare, behövde andas igenom dem.
Strax före 15 körde ett ctg & jag tyckte värkarna kom allt glesare & kortare. Bm kommer in efter ca.20 min & tyckte det såg bra ut & skulle göra en koll på hur öppen jag var.
Hon utbrister glatt 6-7, 7cm öppen!!! Bra jobbat nu är du snart i mål! Gissa om jag blev chockad!! Bm var impad över hur lugn jag var & hur lite ont jag hade. . . . Bestämde mig för att testa med bara lustgasen då jag kände att de gjorde mer ont. Vid 16.15 började jag med lustgasen & 16.35 var jag fullt öppen & hinnorna togs. 16.44 kom världens finaste lillebror till världen!!! Knappt 2h på fl & bara sista 30 min som kändes rejält, speciellt sista minuterna förstås när han kom.

Kunde nog inte haft en bättre fl, förstår fortfarande inte att han är här & kom igår! Mår oförskämt Bra men såklart överkörd "down town". Känner mig pigg & så fräsch man nu kan känna sig, staplande fram så fort alvedonet släppt ;-).....
3360g 47cm visade våg & måttbandet för vår lilla prins <3. Natten till idag sov vi på patienthotellet & imorse hade vi läkarkoll för tidig hemgång. Allt toppen & vi landade hemma runt 12-tiden. På fredag fm ska vi tillbaka igen för 48h kontrollen ;-).

Tror nästan att liten fått igång mjölken idag för nu "slänger" han sig över tuttarna då han vill äta;-) & suger intensivare *aj*.

Har inte så farliga eftervärkar, lite som sov mensvärk mer eller mindre. Gör desto ondare i tuttarna & "down town".

Dags att sova lite ögonen får i kors! Natti natt!

Turkosa längst ned är litens nål

Av Hilma Susanne B - 12 juni 2017 10:44

Nedräkning, 13 dgr till bf idag. . . .dagarna går ganska segt nu ska jag erkänna. . . . längtar tills han kommit ut & det är klart! Ska doxk bli spännande att se hur det kör igång den här gången ;-) & framförallt NÄR. . . .

Förutom att jag kan somna sittandes efter kl.15 på dagarna mår jag iaf bra + bäckensmärta som om allt i den regionen vore krossat. . . .

Tänk snart får sötkorven konkurrens av lillebror <3 spännande att se om han blir lika intresserad & gosig mot honom som mot lillkusinen. . . . Som förvisso hunnit bli hela 13 månader redan :-). . . .

Någon som vill gissa då lillebror tänker komma + vikt/längd ;-)
Gilbus kom tillslut på bf.+3 vägde 3800g 50cm. . . .

Av Hilma Susanne B - 8 juni 2017 12:33

Det rullar på samtidigt som de går segt ;-) Vill ha lillebror på utsidan nu....känns som att hela mitt bäcken bokstavligen är krossat, varje rörelse gör ordentligt ont...hur ska jag lyckas få ut honom. Tur de finns bedövning, jag ska ha allt jag kan få :-D. . . . .

Var i Falun igår på tul & diskussion kring igångsättning. Visar sig enligt gårdagens mätning att lillebror iaf är helt normalstor -119g 2.6-2.9kg & skulle väga 3500-4000g Om jag skulle gå tiden ut. Men även den här läkaren så att jag inte kommer gå tiden ut :-D *hoppas* det stämmer!!! Så slipper jag oroa mig för allt tok som övertid isf kan föra med sig. . . . . .
Hon höll på att skrämma mig rejält först då hon klämde på magen för att kolla hur han låg & utbrister "ja han verkar ligga med rumpan ned". . . . .
VA!?? Han som legat med huvudet ned sen v 26 & jag har inte känt att han skulle ha vänt sig. . . . .
Visar sig att han ligger med huvudet så långt ned i bäckenet att hon trodde det var rumpan....ska bli spännande imorn hos bm & höra om han nu fixerat sig eller ej, med tanke på hur ont jag har. . . . .

Inväntar leveransbesked på badkaret till vårt "master bathroom" hoppas hinna bada några ggr innan LillaK tittar ut, sedan lär de väl ta några månader innan avslaget gett sig så jag får bada igen. . . . .

De fina svart vita fotona tog darling på mig i helgen ;-)

Hej så länge!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards