Hilma-Susanne

Alla inlägg under augusti 2016

Av Hilma Susanne B - 27 augusti 2016 09:12

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det vår bröllopsdag! Vi firat inte mindre än stålbröllop dvs 11-årig bröllopsdag!!!! Störst av allt är kärleken!
Det var en av de bästa dagarna i mitt liv, helt underbar dag!
Min underbart vackra brudklänning hänger fint inplastad i garderoben, funderat på att sälja den men kan inte riktigt skiljas från den tror jag........

Av Hilma Susanne B - 15 augusti 2016 17:45

Idag kom arbetsskorna jag beställde i förra veckan :) SÅ snygga, kommer lätt ha snyggaste skorna på plats ;)
Bekväma & bra i stl var de också, jag beställde stl.38 som jag numer har på fötterna sedan litens entré ;) behövde bara spänna åt spännena ett snäpp så satt de bra.
Nu vill jag ut på Lia ;) i sept är det dags & liten sötkorv ska vara med farmor på dagarna då......

Av Hilma Susanne B - 13 augusti 2016 17:12

Vi gjorde en utflykt till Silvbergs Gruva min bror med familj gjorde oss sällskap :).

#gruva #dalarna #blått #nofilter#samsung#s7edge#vilkenkamera #vatten #turkos #silvbergsgruva

Av Hilma Susanne B - 13 augusti 2016 12:14

Nu har jag haft min Samsung i 2 månader! Tiden går fort känns som jag nyss fick den.
Före S7 edge hade jag en Iphone 6plus. Dessa två telefoner är som Natt & Dag! Då menar jag självfallet inte operativsystemen vilket förstås är som natt & dag.

S7 edge är lite seg, ganska mycket seg vad det gäller att starta upp den i jämförelse med 6plus, men det gör inget så bråttom har jag inte så det stör nämnvärt.

Kameran är helt underbar i S7 edge! Lade precis över runt 500 bilder igen i datorn nu & kikade lite snabbt på dem. Den största bilden tagen med främre kameran var på 3.2MB & den största jag hittade fotad med bakre kameran var på hela 9.7MB Vår Canon systemkamera ligger i snitt på runt 2MB (visserligen gammal nu men ger riktigt bra bilder förstås).
Det går även att fota fast man har handen/armen i rörelse utan att bilden blir suddig!
En annan sak jag gillar med kameran är också att man med lätthet kan fota en selfie i mörker genom att välja "blixt", bilden blir riktigt bra även då med främre kameran!

Batteritiden är även den toppen klarar lätt en dag med massa surf, fotande, spelande eller långresa med GPS på. Snabbladdaren som följer med är ett stort plus, köpte en sådan billaddare också.

Det är inbyggt 32 GB minne + möjlighet att ha minneskort i. Toppen tycker jag som hade 16 GB på Iphone.

Ska jag klaga på något är det isf ljudet då man använder högtalaren vid samtal, den är rent sagt usel! Mottagaren hör inte allas vad man säger även om man själv hör personen......

Själva edge skärmen tar en liten stund att vänja sig vid men sedan är det inga större problem att hantera den. Reagerar fortfarande lika bra fast jag satt på ett glasskydd. Rekommenderar att köpa ett dyrare skydd eller märkes, jag köpte ett "noname" för runt 200 kr som jag nu måste byta efter ett fall i golvet, vilket resulterade i sprucket skydd :/.

Det var allt jag kom på nu om mobilen, kommer med största sannolikhet inte att välja iPhone igen.....

#samsung #s7edge #android #nöjd #vilkenkamera #mobil #samsung #galaxy

Av Hilma Susanne B - 9 augusti 2016 12:28

Beställt de snyggaste arbetsskorna om ni frågar mig ;)

Var på möte idag med min kommande handledare inför höstens Lia-period. Känns så bra riktigt spännande & handledaren verkar mer än toppen! Hon har inställningen att man ska lära sig så mycket som möjligt & vara med överallt på allt ;) så de blir även operationer ;), toppen jag som tänkt mig en period framöver på käkkirurgin :) OM jag törs Hahaha......

Strömlöst 2h har vi & nästan hela Dalarna varit på fm då ett ställverk brunnit....Blev förstås strömlösa precis då jag klivit ur duschen = ofixat blött hår & jag som hade möte....Det löste sig ganska bra ändå & det var ändå mörkt & patientfritt på tandvården ;) eftersom det förstås även där var strömlöst.

Av Hilma Susanne B - 7 augusti 2016 19:58

Kikade igenom alla bilder igen & fick se två riktigt bra bilder på isen inuti gruvan, riktigt vackra;). Alla foton är dessutom tagna med min nya mobil Samsung S7edge ;)

#tombo #tomboisgruva #familjenb #utepåäventyr #spännande #s7edge

Av Hilma Susanne B - 7 augusti 2016 18:50

Tog oss en utflykt till Tombo isgruva idag hela lilla familjen, "storkusinen" & Chariya

Vackert, spännande och läskigt samtidigt. Speciellt då jag ogillar att utmana ödet i onödan ;).....vill ändock tillbaka då det är kallare för att få se mer is inuti :)

Finaste lilla pappa skulle ha fyllt 73 år idag *saknar* Grattis igen lilla pappa <3

#tombo #tomboisgruva #familjenb #utepåäventyr #spännande #s7edge #isgruva

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards