Hilma-Susanne

Alla inlägg under januari 2017

Av Hilma Susanne B - 29 januari 2017 22:54

Vecka 19 (18+6) igen eftersom vi blev backade 6dgr på rul....fötterna är ett minne blott sedan länge ? & ikväll kliar det på magen...hoppas det är tillfälligt bara....

Gjorde kycklingwok ikväll med risnudlar SÅ Gott, var ett tag sedan sist.

Passade på att beställa lite mer till lillebror också innan rean är slut, den ursnygga skötväskan var det ex halva priset på! Åkpåsarna 2st inte ens till priset av 1 egentligen :-)...ni hittar allt på lekmer!
(Å nej inlägget är förstås inte sponsrat på något vis)

Nu ska jag & badbollen försöka sova, från & med imorgon & 9v framöver ska jag ut på Lia innan jag sedan är färdig tandsköterska också ? ska bli riktigt roligt & spännande! Mycket måsten att klara av förstås som jag inte gjort förut *nervös*

Nattinatt på er!

Av Hilma Susanne B - 27 januari 2017 15:13

Gick förstås toppen, bebis var exemplarisk sa läkaren ;-) vi fick en massa bilder & filmklipp & 3 pappersbilder med oss hem, så roligt! I ett av filmklippen leker han med navelsträngen :-D Japp det blir en liten lillebror till <3 !
Blev tillbakaflyttad 6dgr så ist för 19+3 är vi på 18+4 idag....Kan ju hoppas lillebror blir lite liten, plussade enligt detta i vecka 3+1. Moderkakan ligger i bakvägg den här gången & han mäter nu 18-19cm.

Önskar det fungerade att lägga upp filmklipp från mobilen, får fixa det från datorn någon dag ist :-) så länge får de bli en bild, el två ;-) på sötnöten

Av Hilma Susanne B - 26 januari 2017 08:48

Trodde jag hade åkt på magsjuka men jag har varken ont i magen eller är illamående etc...dock är magen i uppror. Har inte ätit något annorlunda ej heller fått i mig gluten eller laktos...så jag tänker att det måste bero på bönan i magen med alls hormoner etc.
Ingen annan i familjen är drabbad heller.

Rul imorgon dessutom!

Av Hilma Susanne B - 24 januari 2017 15:06

Ny vecka igen & nu vecka 20! Rul närmar sig med stormsteg *längtar*!

Har en massa skola att göra men orkar inte, har ingen energi, så skönt att ha vilat då Gilbus sov, men jag blir ju förstås inte piggare för det....

När man inte får sova i vagnen kan man ju alltid testa utanpå tänker sötskorpan....

Av Hilma Susanne B - 19 januari 2017 23:29

Först hade min lightbox kommit igår i brevlådan & i tisdags fick jag en avi & hade jag vetat vad det var hade jag åkt direkt ;-). Det visade sig vara dopplern! Den ser nästan precis ut som den bm har ;-) kul att kunna få se hur snabbt hjärtat slår också. Behöver ej ha hörlurar utan det är en högtalare på den.

Ännu ett litet paket kom i brevlådan idag & det var babymonitorn, riktigt bra! Mer info under bilderna nedan! Behöver ni en babymonitor kan jag varmt rekommendera den här, från wish!

Passade förstås på att hämta ut den finfina skötdynan också.

Dags att försöka sova lite, fredag imorgon igen! Sedan 1v kvar innan jag påbörjar sista Lian! Men först rul på fredag :-D! Hoppas få veta vem det är som kör aerobics där inne, tänkte isf sy något ;-). Är inte lika säker på magkänslan de här gången som med Gilbus.

Babymonitorn där man kan se barnet i mörkret, se aktuell temp, spela musik/vaggvisor & prata med barnet. Priset 300kr som hittat med tanke på vad den hade kostat att köpa här i Sverige.

Bild från monitorn i mörkret, ser ännu bättre ut irl än vad mobilen återger.

Av Hilma Susanne B - 18 januari 2017 11:02

Tycker tiden nästan står still just nu...."alla" andra har redan gjort sina rul känns det som & vi har vårt nästa vecka på fredag....evigheter kvar....samtidigt känns det som att tiden swishar förbi då jag ska ut på sitt Lian fom måndag nästkommande vecka :-) (måndagen efter rul) 9v senare är det tänkt att jag är klar tandsköterska:-D
Innan dess är det 3 prov & 1 skriftlig VG-uppgift att hinna lämna in....sedan de 2 sista kurserna under lian samtidigt!!!

Ska se om sötkorven kan rita en stund medan jag läser lite före lunchen, som bara är att värma då jag var "lite" hungrig igår kväll. Gjorde "pasta ost & skinksås" på kassler., en av mina absoluta favoriter förutom chili corn carne!



Upptäckt att det syns bakifrån att jag är gravid ;-) vilket det inte gjorde med Gilbus....alla mammakläder jag har med honom börjar bli lite trånga...speciellt byxorna som knappt går upp över låren då de är nytvättade Hahaha....
Ändå har jag knappt gått upp 4kg sedan inskrivningen, med Gilbus gick jag upp 4-6 kg bara första 8v typ.....men då startade jag på drygt 3.5kg mindre mot nu.

Av Hilma Susanne B - 17 januari 2017 11:00

Säger hej till vecka 19:-D närmar oss både rul & halvtid :-D bönan har börjat röra sig uppe vid naveln & tvärsöver magen strax efter varann, den har väl huvudet åt ett håll & benet åt andra de tillfällena ;-)

I em ska vi på kalas Grim fyller redan 3 år!

Annars är det fullt upp med studier & Gilbus som är överallt & ingenstans så fort han får möjlighet.....

Nedräkningen som den ser ut just nu kl.10.55 ;-)

Av Hilma Susanne B - 13 januari 2017 14:49

Jag, bulan & Gilbus har varit hos bm imorse & fått lyssna på den busiga bönan :-). 150 slag/minut kom bm fram till efter att ha fått kämpa med att fånga ljuden då bönan inte alls ville vara stilla!

Känner mig mycket mindre orolig nu sedan bönan ger sig till känna mest hela tiden, speciellt om natten då jag ska försöka sova ;-) då är det ett helt aerobics pass i magen!

Exakt 14 dgr kvar till rul, eller mindre egentligen då tiden är på morgonen :-D näst bm besök fick bli om 1 mån.

Trevlig helg :-)

När man behöver plugga & Skorpan vill gosa...

Myser med mattes bula

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards