Hilma-Susanne

Alla inlägg under november 2014

Av Hilma Susanne B - 30 november 2014 00:22

Av Hilma Susanne B - 29 november 2014 00:44

Gilbus vänder sig från mage till rygg! 4 v & 2dgr gammal...Trodde det var en tillfällighet först men ganska snart efter man lägger honom på mage så vänder han sig :-O...bara han inte ska ha lika bråttom som storebror hade & ska gå alldeles för tidigt sedan....har ett filmklipp på mitt instagramkonto "mammasusan81"

Nu ska vi försöka sova tills det är dags för mat igen, natti natt på er!

Av Hilma Susanne B - 28 november 2014 21:40

http://www.nation.co.ke/news/Cabinet-No-more-foreign-adoptions/-/1056/2537564/-/feyt4qz/-/index.html

Tänker på alla senare familjer & alla barn, vilket mardrömsbesked :-/

Av Hilma Susanne B - 26 november 2014 18:59

tänk att liten redan är 4v!?!
4001g & 52,5-53cm lång 36cm i huvudomfång mäter han nu plutten!

Vilgot gjorde 5,5 års kontrollen med vaccin idag efter Gilbus bvc kontroll. Han klarade den med bravur ;-)

Astrid har haft utvecklingssamtal i skolan & samma för henne allt går toppen :-), så roligt med tanke på att hon är 2-3år yngre än kompisarna. Så idag blev det många kontroller & möten :-) skönt att ha det gjort ;-)....

Blir en tidig kväll hoppas jag för jag är mer än trött....

Av Hilma Susanne B - 25 november 2014 14:47

hämtade Astrid tidigare från skolan idag då hon hade en kontroll hos tandläkaren...blev ett nytt besök inbokat i januari....

Gilbus började dagen leendes som en sol då jag böt på honom :-) så härligt att få dessa första leenden! Hade inte kameran tillgänglig men fångade ett leende strax innan...

Idag ska vi äta köttfärslimpa till middag, det var inte igår & det ska bli så gott!

Känner mig ganska pigg idag & solsken har vi haft idag, underbart!

Av Hilma Susanne B - 24 november 2014 20:05

idag kom papperet från Skatteverket & namnen blev registrerade den 17/11 :-)

Gjorde pannkaksmuffins idag :-)...

På onsdag blir liten 4v!! Och vi har BVC kontroll med läkarbesök, spännande! Han har fortfarande pop stl:44 & stl.50 på andra märken, 56 är alldeles för stort ännu på vår lilla prins...

Av Hilma Susanne B - 23 november 2014 15:02

idag har Gilbus en riktig ätar & närhetsfag ;-) vill bara vara i famnen & har ätit med 30-40min mellanrum...mysigt men det blir inte mkt gjort....
Nu sover han iaf efter en kort tur till affären & jag ska passa på att göra våfflor eller kanske pannkakor....

Mammas haka får suga en sväng då inte tutten kom fram fort nog ;-)

Mina ögon blev bruna då jag lade på ett filter på instagram ;-), annars är det blå med bruna prickar i....

Vill inte somna i bärselen heller....

Men nu så är väl John Blund på väg.....eller??

Nääää ingen John Blund....men han kom under bilresan till affären lite senare :-)!

Av Hilma Susanne B - 22 november 2014 08:42

jag & alla mina små <3 tog en kupolen tur med farmor igår.....Jag uppdaterade min & Gilbus garderober lite grann ;-)....

Inatt somnande han runt 1-tiden & vaknade ca 7:30 :-), jag däremot sover liksom med ett öga öppet & har varit halvvaken några h före honom, så som alltid är jag nu trött så jag kan sova några timmar till....ska strax äta lite frukost & sedan hoppa in i duschen (snarare släpa mig ;-)) förhoppningsvis piggnar jag på mig där...

I em kommer våra fina vänner familjen A på besök ;-)....jag, Vilgot & Gilbus träffade frun & deras lilla nytillskott i torsdags, vi pratade massor som alltid & gick en långpromenad till stan & kikade lite....deras pojke är nästan 7v äldre än Gilbus...

Hej på ett tag!

Köpte en burk kanderade poppisar med smak av jordgubb & grädde....har inte smakat dem ännu, men de ser väldigt goda ut!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards