Hilma-Susanne

Alla inlägg under februari 2015

Av Hilma Susanne B - 26 februari 2015 21:09

det här fick jag i måndags :-), snabbt besked men det var ju bara i första steget.....

Av Hilma Susanne B - 26 februari 2015 13:06

japp idag blir Gilbus 4 månader! Känns helt galet, vid den här tiden för 4 månader sedan var jag minst sagt överkörd av ett tåg & vi låg på fl i väntan på ett ledig rum på BB....
Då kändes det som att tiden stod stilla men samtidigt inte...4 månader in i graviditeten såg jag ut som på bilderna nedan....
Saknar magen & hans rörelser där inne trots att det var allt annat än bekvämt för det mesta, han var stark redan i magen ;-) & utan underhudsfett enligt läkarna så kändes rörelserna extra tydligt, ändå hade jag moderkakan i framvägg. Första rörelsen kände jag tydligt i v.11+
De sk besvären jag hade under graviditeten hör ju till & är inget "märkvärdigt" att klaga på, jag mådde prima...trötthet, illamående, nerv i kläm etc är liksom bagateller kunde ju ha varit värre....om det inte vore för det läskiga fl skulle jag kunna vara gravid för jämnan ;-)....


Jag hoppas att jag längre fram får turen att behålla iaf ett pyre till, fast jag vill inte nå gärna gå igenom fl ;-) men som med Gilbus, löser det sig på något vis tillslut ändå....man har ju inget annat val ;-).....

Snart dags för dop & jag försöker bestämma mig för vad vi ska bjuda på...inte det lättaste när det finns så mycket gott & jag är sugen på typ allt :-D....

Av Hilma Susanne B - 24 februari 2015 22:18

Hoppas att liten snart tar natten ;-)

Bvc

Av Hilma Susanne B - 23 februari 2015 15:15

dagens bvc kontroll gick bra :-) han är fortfarande liten men följer sina kurvor, ny kontroll igen om en månad...
6013g 61cm & 39,5cm i huvudomfång mäter vår lilla prins nu...
Mer rosslig/hostig idag plutten men äter bra & är glad/pigg så det borde vara som det ska trots förkylningen....

Baconlindad fylld köttfärslimpa med strips står på middagsmenyn idag ;-)...

Den här tidningen fick följa med hem idag :-)

Av Hilma Susanne B - 22 februari 2015 15:56

ansökningar inskickade ;-)....får se vad framtiden för med sig & vad jag fattar för beslut isf inför hösten....liten är ju inte så stor då, så kanske jag väntar till vt-16....

Av Hilma Susanne B - 21 februari 2015 17:05

grilla så vi körde med ugnen ist ;-) gott blev det ändå :-)

Av Hilma Susanne B - 21 februari 2015 13:48

idag ska vi grilla pizzor :-) hemgjorda förstås!

Ikväll blir det Mello-mys ;-).

På måndag ska vi till bvc igen för mätning & vägning då liten snart blir 4 månader :-)....

Av Hilma Susanne B - 15 februari 2015 22:53

ska bli skönt att krypa ned i sängen bredvid Darling inatt...får alltid ont i ryggen då jag sover borta & det var förstås inget undantag nu....

Gissa om det var fler än jag, Lollo & barnen på symässan i fredags ;-)...jösses jag har aldrig varit med om så mycket folk på en mässa förut! Det var fullspäckat!! Till & med jag blev trött ;-)....gjorde en hel del fina fynd!

I förrgår hittade Gilbus sina fötter liggandes ;-) tidigare bara sittandes!

Sov skönt i vagnen på långpromenad t & r till affären 5km!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards