Hilma-Susanne

Alla inlägg under oktober 2014

Av Hilma Susanne B - 31 oktober 2014 17:47

tänk vilken skillnad på så kort tid, magen drog ihop sig redan bara han kom till världen & ett par h efter förlossningen var livmodern under naveln!
Nu 5 dgr efter är magen nästan borta....utan ansträngning ;-).....


Av Hilma Susanne B - 30 oktober 2014 21:49

med foton på vår lilla sötkorv ;-) <3 overallen som är i stl:50/56 drunknar han i....pop-bodyn (randiga) är i stl:44.....

[Bild]

Av Hilma Susanne B - 29 oktober 2014 19:49

i inlägget innan blev inte med...

Av Hilma Susanne B - 29 oktober 2014 16:34

nu är vi överens & klara med namnen på lillprinsen :-)!

Igår rann mjölken till ordentligt *AJ* & liten maraton ammade till nästan 03:30 inatt men bara 5-10min per gång med korta pauser. Idag än så länge långäter han 30-40min per gång....får se hur natten blir....

Varit till vår bm idag som tyckte förstås att Gilbus är jättesöt :-)! Pratade förlossning & annat, blev en långamning samtidigt & det såg bra ut sa hon, känns bra :-).

Hej på ett tag!

[Bild]

Av Hilma Susanne B - 28 oktober 2014 15:56

är vi hemma :-)! 48h/kontrollen idag gick galant & han hade bara gått ned till 3550gr så personalen var nöjd ;-).
Min värk i större delen av kroppen är som natt & dag idag, men då värker det ist mer på andra ställen förstås ;-), nåja det går iaf åt rätt håll & tröttheten består....

Prins sötnöt föddes med blåa ögon & redan under första dygnet kunde vi se hur de hade ändrats till ljusbruna, idag dygn 2 har de blivit alldeles mörkbruna & fina. Ska bli spännande att se slutgiltiga färgen, darling jag blå & jag har blå med bruna prickar i. Läste nämligen nyss att brun gen är dominant....Jag vet att det oftast tar flera månader innan ögonen "hittat" sin färg, men det är iaf spännande tkr jag.

Av Hilma Susanne B - 26 oktober 2014 10:00

04:38 imorse kom lillebror med sugklocka tillslut efter mkt intensiv & utdragen fl, 50cm 3800gr, vi mår bra allihopa men är mkt trötta! :-)

Av Hilma Susanne B - 24 oktober 2014 22:44

Då var vi incheckade på patienthotellet igen...kom in till fl vid 19:30 & fick ett förlossningsrum direkt med ctg som visade 2-3 värkar/10 min & jag var öppen 2cm...så bm pratade med läkaren som sa att kör det inte igång rejält under natten blir det induktion imorgon eftersom jag har en långdragen latensfas. Har sån tur att jag passerat de två första av tre stegen i en igångsättning, slipper alltså 1. cytotec & 2. ballong 3= ta hål på hinnorna....

Vi åker hem med en liten knodd nästa gång ;-).....fjärilar i magen & tens-apparat på ryggen, lär bli svårt att sova inatt.....

Antar att nästa uppdatering blir då lillebror är här.... Wish us luck!!

En stund innan vi for in till fl idag....

Av Hilma Susanne B - 24 oktober 2014 12:08

känner mig just nu, pepparpeppar som en NY människa då pyret har bytt sida i magen.....han har "alltid" legat med ryggen åt vänster & ben/armar åt höger, men idag ligger han tvärtom.....vilket gjort att smärtan i ryggen har gått från mördande till dov & i bakgrunden medan jag i stället känner annorlunda i magen & ned i låren.....har lyckats gå med våra små fyrbenta & darling på en promenad utan att tro att jag ska gå av ;-)....hoppas på att pyret tittar ut senast söndag, längtar!!

Igår kväll hade jag 2 & ibland 3 värkar inom 10 min & kunde varken ligga eller stå upprätt utan hängde över sängen med vetevärmaren på ryggen samtidigt som darling masserade ryggen, skönt!! Fick även en blödning (brun) i två omgångar en före 17 & en efter midnatt, hoppas verkligen det ändrat status där nere så jag har öppnat mig mer......självklart ringde jag förlossningen efter första blödningen, allt normalt sa dem & att det kom efter undersökningen, vilket jag iof är tveksam till med tanke på att sista undersökningen var 01 på natten......





Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards