Hilma-Susanne

Alla inlägg under maj 2016

Av Hilma Susanne B - 29 maj 2016 23:14

Fick välja finfina örhängen idag i kirurgiskt stål/titan har haft dem på hela dagen utan att känna något obehag, äntligen kan jag ha örhängen igen :)
Finfin blomma & teckningar fick jag också :)

Tänk att just jag har Äran att få vara Mamma till dessa tre sötnötar :-D <3

Av Hilma Susanne B - 25 maj 2016 16:01

Snart sommaruppehåll, kommer sitta riktigt fint...känner mig riktigt snurrig vissa dagar då det är rejält mycket som ska göras för att knyta ihop säcken & avsluta kurser...

Ligger dock i fas just nu & före ;-) lämnat in sista SVA-tentan som ska vara inne senast 2/6 & jag tror jag är klar med material & miljö uppgiften som har deadline den 5/6...den startade jag med direkt den lades ut den 23/5 :-D...klurar dock på om jag ska lägga till något mer & isf i vilket avsnitt, har fyra helsidor ren text just nu & ska jag lägga till måste det bli minst en halv sida till för att det ska se bra ut estetisk ;)...SÅ typiskt mig!!!
Tur jag har god tid på mig att klura ;)

Av Hilma Susanne B - 20 maj 2016 22:01

Blev helt ny frisyr så Nöjd :)

Av Hilma Susanne B - 20 maj 2016 17:30

Sitter hos frissan & inväntar min tur hos bästa Madde :) får se om jag törs testa nått "nytt" eller om det blir det vanliga....

Av Hilma Susanne B - 15 maj 2016 20:36

Dagarna rullar på & det är fullt upp så här sista veckorna innan sommaruppehåll & kursavslutningar....
Imorgon har jag deadline på en skrivtenta & i början av juni är det nästa deadline på skrivtenta i andra delkursen, ska redovisa en avhandling på onsdag osv....

I tisdags blev jag äntligen Moster också till världens sötaste lilla prinsessa! Så nu är jag både faster & moster :-)!

Avslutar med en massa nytagna bilder ;)

Ser ni ansiktet i filten...spännande & lite läskigt, tror dock det är någon från pappas sida som gör sig hörd ;)

Av Hilma Susanne B - 3 maj 2016 14:47

Då jag har fått lite frågor kring hur det känns att ha tre barn, hur vardagen fungerar etc så skriver jag ett litet inlägg kring det ;-).
Att ha tre juveler hemma är ju förstås tre gånger så mycket kärlek & med två lite större blir det mycket syskon-bråk, speciellt när stora/lillebror vet vilka knappar han ska trycka på för att storasyster ska blir arg ;-).....
Men de blir ju äldre & klokare eftersom :-)!
Minstingen följer med på köpet kan man säga, lättsam, busig, nyfiken & två storasyskon som kan se efter honom när mamma/pappa "vänder ryggen till" ;-).....
Att ha 2 eller 3 barn gör ingen skillnad vardagen flyter på ändå, de stora är i skolan medan jag studerar & har liten hemma. (Precis som när våra större busfrön var små, så studerade jag även då. Skillnaden nu är att jag har ett barn ist för två hemma, men jag pluggar 200% ist för 100%)
Jag har inte känt av varken "tvåbarns- eller trebarnschocken" som det pratas/skrivs om så ofta. Men jag hade å andra sidan flera års erfarenhet kring barn sedan innan, kanske kan de ha varit till hjälp?

Skulle mer än gärna ha minst en juvel till innan jag känner att min familj är komplett ;-).....

Storasyster & minsta lillebror <3

Av Hilma Susanne B - 2 maj 2016 23:08

Vi har utökat lilla familjen med en till fyrbent, den här gången en tolvveckors liten kisse vid namn Skorpan :-)
En helt underbar liten tjej som verkligen har connectat superbra med barnen, framförallt med Gilbus. De är som ett radarpar ;-), busar, pussar, kramar...på kvällen/natten sover Skorpan bredvid/på Gilbus.
Zoya & Lill-Pär tycker också det är roligt med en liten kisse, även om det är Skorpan som bestämmer ;-)....

I skrivande stund ligger Gilbus & Skorpan alldeles intill mig ;-) mysigt...

Jag fick en stor flaska parfym & en matchande hudlotion av darling då han kom hem igår, i mitt favoritmärke :-) luktade ljuvligt!

Dags att sova lite, bara jag vaken nu...imorgon blir det till att fortsätta studierna inför onsdagens seminarie...

Natti natt på er!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards