Hilma-Susanne

Alla inlägg under oktober 2012

Av Hilma Susanne B - 21 oktober 2012 18:34

sa det så var helgen förbi & arbetsdag imorgon igen.....


Igår var vi på bio darling & jag medan morbror & Chayria var barnvakter   ....Vi såg Hypnotisören med Persbrandt & den var jättebra! Men hur svårt kan det vara att använda ord som biologisk förälder?!? Det heter inte riktig! Antingen är man biologisk förälder eller förälder dvs mamma/pappa.....

Filmen var så spännande att man stundtals glömde av att andas   ...

 

Idag har vi rivit ut allt från stora badrummet nere, det var gjort på en "liten stund", fixade & donade i trädgården & medan vi ändå höll på ute i trädgården sågade & klippte vi ner all syrén utanför entrén för att underlätta i vår då vi ska göra en uteplats där....så nu är det "tomt" när vi står på trappen...

 

 

 

Redo för att riva ut badrummet på fm idag...

 

 

 

 

Av Hilma Susanne B - 19 oktober 2012 12:19


Frukosten imorse bestod av solgul gröt   eftersom jag inte kan äta min favorit mannagrynsgröt längre då den består av vete....har jag hittils ätit ren havregrynsgröt ist....inte lika stor favorit som mannagrynen alltid har varit....men så kom jag ju på att jag har en massa polentagryn i skafferiet dvs majsmjöl så jag gjorde två portioner polentagröt till frukosten.....det såg ut som mannagrynsgröt till konsistensen men alldels solgul & vacker =) & med en klick hallonsylt på smakade den toppen.....vilket knorris intygar  .....så nu blir det polentagröt till frukost på helgerna & lediga dagar   .....både gott & nyttigt för magen, mkt bättre än vete! Att polenta dessutom används flitigt i bl.a Kenya gör ju inte saken sämre   hade jag kunnat hade jag rest tillbaka för läääängesedan! Skulle mer än gärna fara tillbaka både för att få fler barn & för att jobba en period på svenska skolan......Vi får väl se vad framtiden för med sig! Vi räknas ju fortfarande som "unga" i adoptionssammanhang iaf i några år till......

 

 

För en portion behövs:

 

2½ dl mjölk/laktosfri/havre etc

3 msk polentagryn

lite salt

 

Värm upp mjölken så den nästan kokar, sänk värmen  tillsätt lite salt + polentagrynen

rör hela tiden tills gröten tjocknar, det tar ca 5 min.

Servera med lite sylt, fruktmos, fruktbitar eller vad som nu önskas   

 

Trevlig frukost   

 

 

Av Hilma Susanne B - 14 oktober 2012 15:45


En riktig tråkig söndag med kyla & regn har vi...hade det varit liiite kallare ute hade det ist varit snö som kommer ner....snön är lovad att komma till veckan har jag hört, får se om det stämmer....

Nu för tiden är det bara mån-torsdagar känns det som vet inte riktigt vart veckorna tar vägen men rullar det gör dom minnsan & snart är det visst jul igen   ....


Igår hade vi besök av goda vänner som for hem strax före 21...sedan var det bara att byta om till pyjamas & krypa ned i sängen ....

 

Ska försöka jobba lite sedan då barnen har lagt sig i lugn & ro innan det sedan är dags att sova igen.....ny vecka & "nya" måsten!

 

Äntligen fått upp ett alfabet i mitt klassrum =)

 

 

 

Bjöd på lite gluten+laktosfri äppelkaka med marängtäcke igår *mums*

 

 

 

 

Av Hilma Susanne B - 7 oktober 2012 22:36

Innan jag ska krypa ner i sängen....har inte orkat uppdatera bloggen, har varit alldeles för trött av anledningar, hoppas få lite mer ork framöver till att hinna med & skriva någon rad här & var. Veckorna rullar på & jag trivs jättebra på jobbet!

Dags att sova för ar orka upp....natti natt!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Skapa flashcards