Hilma-Susanne

Direktlänk till inlägg 3 juli 2014

"Kvällspigg" med tankar kring förlossningen

Av Hilma Susanne B - 3 juli 2014 00:04

Eller iaf vaken...bredvid ligger darling & snarkar...pyret gör sig påmind med små & stora sparkar mysigt, h*n brukar vara mycket vaken på kvällarna & nätterna då jag måste besöka toaletten minst 3ggr/natt, antar att h*n då vaknar av att jag går upp...
Så skönt att vara ledig & kunna sova på morgonen (läs: försöka sova med en morgonpigg 5-åring som retas med sin syster från 5-6 på morgonen, har man tur kan det blir från 8)...

Min rand har blivit mkt tydligare & har passerat naveln ;-)...
Börjar inse att det "närmar" sig förlossning inom en snar framtid, hur nu det ska gå till.... :-D undrar vem av oss (darling el jag) som klarar av det "bäst", alltså självklart löser det sig (förhoppningsvis) då det är dags, jag menar jag har ju liksom inget "val" bara jag inte får panik över att inte ha kontroll på läget...har ju överlevt alla äggplock för att inte tala om spolning av äggledarna AJ! & alla mf så då ska jag nog fixa förlossningen också....är mest rädslan av att inte veta HUR ont det kommer att göra & hur lång tid det kommer att ta som jag tycker är värst just nu...sedan alla nålstick & otäcka instrument etc som är iblandade :-O...

Nåja nu har jag babblat färdigt för ikväll/natt, orkar inte skriva mer just nu ändå....klockan har passerat midnatt & jag går in i v.25 "idag" :-)

Godnatt på er!

 
 
Ingen bild

Svärmor & Leif

3 juli 2014 23:16

Det kommer att gå så bra ska du se du har varit så stark som orkat med allt, så då klarar Ni detta bra tillsammans också!! Jag tänker varje dag på er hur roligt det kommer att bli!

Hilma Susanne B

4 juli 2014 11:43

:-) jo det löser sig säkert, har ju liksom inget val ;-)...men nog är det mkt behändigare med "telefonförlossning"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilma Susanne B - 27 juni 2019 06:51

Vaknar upp med en Tonåring i huset, helt galet att vår lillastora frökenbus hunnit bli 13 år!?! Skall strax gå ned och sjunga för henne ;-)...trots att jag påbörjat min 6v semester! Hon ska till "tandläkaren" nu på morgonen av alla dgr.... Ska pa...

Av Hilma Susanne B - 28 december 2018 23:20

Inser att det var minst sagt ett tag sedan jag skrev något här. Massor har hänt sedan sist, månaderna har rullat på & blivit till år. Jag började jobba heltid i aug i år som profylaxtandsköterska, med egna patienter från 3.dje dagen :-D riktigt r...

Av Hilma Susanne B - 8 juli 2017 09:33

Nu så har jag fixat en ny header ;-). Försökte få till lite syskonbilder igår, lättare sagt än gjort ;-). Dagarna rullar på alldeles för fort & Kileon är snart 1 måndag gammal??!! Vill stoppa tiden NU! Förra veckan vid 3v vägde han prick 3300g kn...

Av Hilma Susanne B - 25 juni 2017 21:14

25/6-17 var datumet lillebror var beräknad efter rul & idag är han redan 12 dgr vår lilla Kileon ...

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards