Hilma-Susanne

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Hilma Susanne B - 4 september 2014 12:13

Redan i v.34, tiden går alldeles för fört! Känner mig lika smidig som en flodhäst, att komma ner mot golvet är inte att tänka på ;-) det går inte....

Igår var vi till bm igen!
Dagens kontroll gick bra värdena var följande på v.33 (32+6): hb:136, socker 6,8, blodtryck 150/75, sf-30, hjärtljudet varierade mellan 133-147 då han rörde sig massor. Dock glömde hon sa hon, känna om han var fixerad, vilket jag tror han är. Hon sa att det är värkar jag har emellanåt & att jag då ska vila så mkt jag kan el tex ta ett varmt bad. Berättade oxå att jag senaste veckan känner mig rastlös/stressad om kvällarna helt utan anledning, brukar ju tydligen kunna kännas så då bf närmar sig. Kändes som att hon anar att bebis kanske vill komma före bf, speciellt då hon avslutade besöket med att jag inte "får" föda före nästa besök om 2v ?.....kan ju hoppas iaf....hon tyckte också att darling absolut skulle hålla sig i närheten i jobbet från & med nu ifa det blir dags :-).....Spännande OM han kommer lite före...

Vi pratade om mitt förlossningsbrev & min rädsla över att gå över med risk för komplikationer etc, vilket gjorde att jag började gråta, sa oxå att det känns som att "alla andra" får så mycket olika kontroller & vi får ingen förutom dessa bm besök. Så om min oro kvarstår vid nästa besök ska hon boka in oss på ett tul & jag kan få komma 2ggr/v på kontroll hos vår bm tills han har tittat ut, vilket känns bra samtidigt som jag skäms & känner mig fånig eftersom allt ändå ser bra ut....

Idag är sommaren tillbaka, underbart! Vilgot har åkt på terminens första förkylningen med halsont & "krupp-låtande hosta"....så han är förstås hemma med mig veckan ut....

Hej på ett tag!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards