Hilma-Susanne

Alla inlägg under augusti 2012

Av Hilma Susanne B - 21 augusti 2012 18:50


Har en förkylning på g vilket det såklart inte är läge för nu (om det nånsin är det).....så det fick faktiskt bli pannkakor till middag idag till våra      glädje =)....

Jag var dock mycket tvekande till att försöka mig på glutenfria (+laktosfria) pannkakor, då de färdiglagade som jag köpt i butik inte varit något att hänga i julgranen.....jag googlade & satte ihop ett eget recept....


Döm om min förvåning då smeten i pannkakslaggen både såg ut, luktade & "betedde" sig som den skulle ha varit gjord på vete.....resultatet blev ännu bättre =) godare än "vanliga" pannkakor   Äntligen kan jag (vi) äta pannkakor igen =)!! Darling & barnen intygar att det var godare än "vanliga" & att det inte märktes att det var special   


Receptet kommer förstås nedan!....


Susans Gluten+laktosfria pannkakor!


4-5dl laktosfri mjölk (Valio är godast tkr jag)

3-4 dl mjölmix Finax orange pkt

Ca ½ tsk fiberhusk

3 st ägg

½ tsk salt

Vispas ihop låt svälla en stund, stekes i mjölkfritt smör & i het pannkakslagg .....


   

 


Smaklig Måltid =)

 

 



Av Hilma Susanne B - 20 augusti 2012 21:43


Idag var det dags första riktiga skoldagen & i åk 2-3 för fröken bus =)! Dagen kunde inte ha gått bättre än vad den gjorde, hon stod längst fram & läste inför hela klassen, stolta som tuppar är vi både jag & darling förstås =)! Hon hade skrivit massor också om sig själv på ett stort A3? papper.....Det känns mer än bra att vi valde denna skola åt fröken, hon blir sedd här & framförallt utmanad! Hon tycker att skoldagen var toppen! Hennes klasslärare tycker det ska bli spännande att se vilken nivå fröken ligger på, det tycker vi med =)! Ikväll var vi på grillfest & föräldramöte på hennes skola, vilket var mycket trevligt, under tiden var knorris hos morbror m familj.

Knorris låg & sov då vi skulle hämta honom hos morbror vid 19:30 tiden sötnöten som brukar sova mellan 18-18:30.....

   

Jag tog  emot mina ettor idag också, var inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara =), det har varit SÅ roligt!! Vilken härlig klass jag har fått dessutom =)!   På em var tidningen på plats och skrev ett litet? repotage & fotade både mig & några av mina elever....vilket kommer i tidningen imorgon =).....

 

    


Sitter & filurar lite på morgondagens planerade lektioner & snart är det dags att sova för att orka med! Ny dag, nya utmaningar & nya äventyr =)!!

 

 

Av Hilma Susanne B - 18 augusti 2012 23:40

Idag gick vi upp med tuppen för att fara till parken zoo i sällskap av svärmor/farmor & Leffe. Vi har haft en kanondag tur med vädret, god mat & finfina djur att kika på!

Ett gäng bilder kommer eventuellt imorgon....
Bjuder på em bild så länge :-) natti natt

Av Hilma Susanne B - 16 augusti 2012 22:03

Har fått skaplig ordning på mitt klassrum nu....imorgon blir det möte med rektorer, fotografering m.m.....ska få till ett välkomst brev också som ska ges ut på måndag.....Sedan se hur måndagen & de närmsta veckorna ska läggas upp, men de får bli kvällsjobb imorgon & under helgen.....
Allas scheman verkar gå ihop nu iaf & jag ska ansvara för åk 4-5 i NTA blev det sagt idag förutom min etta och specialped för de elever som behöver...kommer som väntat att bli ett intensivt och tufft år, men framförallt spännande och roligt :-)....

Av Hilma Susanne B - 13 augusti 2012 20:13


I mitt klassrum var det inte mycket jag ville ha kvar sedan förut...vilket betydde att det mesta skulle ut eller flyttas....


I stället för att invänta vaktmästaren så fick jag hjälp av kollegorna...de bar ut de tyngsta från rummet =)....så jag kunde på börja min möblering....jag har dock inga bänkar & ingen kateder än så länge så jag kan inte möblera ordentligt....bänkarna & katedern är på vinden....Biblioteket som var i klasrummet är flyttat tillbaka ut i korridoren där det stod i våras....


Före:


     

Så här såg det ut då jag gick hem för dagen....


     


I morgon ska jag försöka hinna med att få klart schemat =) eller åtminstone komma en bra bit påväg då det ska vara klart på torsdag....


    


Av Hilma Susanne B - 8 augusti 2012 20:43


Jag är snuvig, maken känner sig inget vidare & fröken bus började hosta på kvällskvisten =(....vi har inte tid med detta nu...Knorris börjar på nya förskolan på måndag & fröken på sin nya skola fast än så länge på fritids då...& jag börjar mitt nya jobb på måndag =), en spännande vecka nästa vecka m.a.o

 

Annars är väl livet som det brukar vara, inget nytt....eller jo vi har hyrbil från igår till på fredag i första hand en finfin ny v70 =), stor skillnad att åka i mot vår trots att det inte skiljer så många år & bara en modell....

 Hyrbilen...

 

 


Knorris har blivit en hejjare på att cykla & nu även vad det gäller att starta själv =)

Klippet visar en av de första gångerna han kunde själv, sedan gick det som en dans =)

 


 

Hej så länge

 

 

Av Hilma Susanne B - 7 augusti 2012 02:05

Alla sover utom jag...kan verkligen inte somna om...känns som om jag kommer att åka på världens halsont.....

Hoppas ni sover bättre än vad jag gör....

Av Hilma Susanne B - 6 augusti 2012 22:18

Från tv soffan i väntan på att wallander skulle börja...

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards