Hilma-Susanne

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Hilma Susanne B - 27 maj 2015 21:27

Gilbus sitter i sängen & helt plötsligt tar han tag i kudden bredvid/framför honom & vips så stod han upp! Gissa om han blev överlycklig :-D! Han upprepade proceduren flera ggr om så fort han höll i mina händer, i kudden, mot mitt ben etc snabbt som tusan kommer han upp också ;-)..,
Så nu är det nog slut på lugnet ;-)....

Av Hilma Susanne B - 27 maj 2015 15:46

Mailade till de utbildningarna jag har sökt med lite frågor, blev inte så mycket klokare, ingen information förstås som kan tänkas ge en hint om antagningschans men nästan ändå....

På ett av proven hade jag iaf 45p sen om det är bra eller tillräckligt bra ska jag nog uttrycka, är en annan fråga. Antagningsbeskeden kommer iaf den 10/6 tidigast & före midsommar på utbildningarna :-) inte så farligt långt kvar....men tillräckligt långt ändå då man är både väldigt nyfiken & väldigt otålig ;-)....

Få hade sökt med erfarenhet från yrket dvs de som kan få "extrapoäng" så det känns lite rättvisare iaf...sen är det nog inte många med "amningshjärna" som har sökt & avlagt dessa prov :-@, borde få samma dispens som de med ex dyslexi tycker jag....för det är nog de närmsta liknelse jag kan komma på....(egentligen har hjärnan iaf min till största delen tagit semester, men så är det ju förstås INTE vid dyslexi!) ;-D

Näää nu ska jag ta med mig min lilla prins ut i köket & fortsätta med maten!

God eftermiddag!

Av Hilma Susanne B - 27 maj 2015 12:15

igår kväll lade jag mig som vanligt i sängen med liten som ville äta & sova...slog på tv.n & lade liten vid bröstet....när han sedan väl höll på att Somna bredvid mig efter 1h ätande & snuttande så är tv.n på lite för högt tycker jag...& tv-dosan utom räckhåll förstås....hade jag flyttat mig hade han vaknat till & velat fortsätta snutta, så jag satt still & kom på att jag kunde ju använda mobil appen!

Har en app som jag kan styra tv.n med, hur smidigt som helst, då telefonen oftast alltid finns till hands ;-)! Så har ni en Philips smart-tv så måste ni fixa den här appen! Finns säkert till de flesta smart-tv's också ;-)!

Av Hilma Susanne B - 27 maj 2015 12:08

liten sover ute i vagnen efter en promenix med våra två fyrbenta...jag borde passa på att göra lite nytta kanske, men passar ist på att ta mig lite egentid...bara sitter ned & lyssnar på fåglarna utanför & gör ingenting annat än att surfa :-)....

Vill spola fram tiden lite så jag kan få antagningsbeskeden & veta lite hur hösten kan komma att se ut....samtidigt vill jag pausa....

Hoppas på goda nyheter idag också kring XC90'n......håll en tumme!

Återkommer nog senare idag! Hej så länge!

Av Hilma Susanne B - 27 maj 2015 02:57

liten vaknade varm & hungrig vid 01:30-tiden ammade & tempade sedan vid 2:20-tiden, han kändes svalare så & tempen var som mest 38°....så jag avvaktar med alvedon. Bvc sa att det var alvedon som gällde om han skulle få feber efter vaccinet, jag är lite kluven där, undviker gärna alvedon etc om det inte verkligen behövs....
I skrivande stund ligger han vid bröstet & snuttar/sover, ska försöka flytta honom bredvid mig strax....

Natti natt!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards