Hilma-Susanne

Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Hilma Susanne B - 6 juni 2015 16:48

Gammelmormor/mormor, kusin Stefan & Hanna svängde in här på vägen hem i em. Mormor har varit i Falun för en ögonop på fm.

Så mysigt att få mormor på besök en liten stund, första gången hon var till oss här i huset också.
Om 2v ska hon tillbaka till Falun för kontroll, vem vet kanske hon tittar förbi även då ;-)!

Av Hilma Susanne B - 6 juni 2015 16:37

Hemgjord Mjölkfri Dulche de Leche! Superenkelt & minst lika gott ;-)!

Gör så här: 2 burkar kokosmjölk
4 msk honung

Kokas upp i en kastrull & låt sedan puttra på svag värme 2h 15 min tills den blir härligt tjock & fin i färgen. Rör om då & då!
Häll sedan upp i en glasburk, låt svalna....

Jag ska nog göra ännu mer nästa gång, för det här lär gå åt i ett nafs ;-)!

Av Hilma Susanne B - 6 juni 2015 11:54

bokade klipptid igår & blev förvånad att det var öppet idag då det var helgdag! Men fick en tid 10:30....kommer dit & inga skyltar ute & alldeles tomt i salongen....chansade & ringde fick svar direkt, jodå det var öppet bara att komma in....

Det visar sig att han helt glömt av att det var helgdag idag & har öppet för oss tre kunder som bokat tid! Snacka om service!!
Så himla duktig frisör också, snabbt knappt 15 min, noggrannt & mycket bra pris! Har man kort hår kostar det 200kr!! Där jag annars går kostar det 380kr, lite skillnad! Synd nog att byta bort min gos frisör Madde, men då det nästan är halva priset så kan jag ju bara inte gå till min favorit vara för att det känns som en vän.....

Av Hilma Susanne B - 6 juni 2015 07:30

dagens ursöta Google bild! Bästa bilden på länge tycker jag :-)!

Trevlig dag på er!

Presentation

Bönan

 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Gästbok

HTML kod


Ovido - Quiz & Flashcards